پیشرفت فاز دوم پروژه احیای قنات صدرآباد بجنورد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: فاز نخست پروژه احیای قنات صدرآباد بجنورد به پایان رسیده است و فاز دوم نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از منابع تأمین آب فضای سبز شهری در بجنورد قنات صدرآباد است که با توجه به افزایش دما، کاهش نزولات جوی و حفر چاه‌های غیرمجاز، در سال‌های اخیر به‌ویژه در فصل تابستان با کاهش دبی آب، کاهش خروجی و خشکیدگی کامل آب در اوایل مرداد مواجه بودیم.

وی افزود: قنات صدرآباد با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال در ضلع جنوب شرقی بجنورد واقع شده و طول این قنات دو هزار و ۵۰۰ متر با خروجی دبی آب ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: شهرداری بجنورد در سال جاری با هدف احیای قنات صدرآباد و با استفاده از اعتبارات دولتی و داخلی شهرداری اقدام به لایروبی قنات کرد که فاز اول پروژه به پایان رسیده است و در حال حاضر فاز بعدی آن حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نوروزی اضافه کرد: امیدواریم با پایان عملیات لایروبی قنات، وقوع بارندگی‌های پاییزه و زمستانه و بالا آمدن آب‌های زیرزمینی، شاهد جاری شدن مجدد آب در معابر شهری و افزایش نشاط و شادابی فضای سبز به‌ویژه درختان چنار که میراث طبیعی و شناسنامه شهر محسوب می‌شوند، باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۹۹ درصد فضای سبز شهر بجنورد با آب غیر شرب آبیاری می‌شود، گفت: با پایان عملیات احیای قنات صدرآباد و در صورت جاری شدن آب که از مهم‌ترین منابع آبی ارزان‌قیمت جهت آبیاری فضای سبز است، نیاز آبی حدود ۳۰ درصد از فضای سبز معابر تأمین می‌شود.

کد خبر 705809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.