صدور هشدار هواشناسی کشاورزی در قزوین / لزوم تسریع در برداشت باقی‌مانده محصولات

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار هواشناسی کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به نفوذ توده هوای سرد از امروز سه‌شنبه تا چهارشنبه اول آذر، خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند و به کشاورزان توصیه می‌شود هرچه زودتر محصول چغندرقند خود را برداشت کنند تا گرفتار سرمازدگی محصولاتشان نشوند.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد شماره ۲ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد از سه‌شنبه سی‌ام آبان تا چهارشنبه اول آذر خطر سرمازدگی بعضی محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند و احتمال وارد آمدن خسارت به تأسیسات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش محسوس حداقل دمای استان قزوین و افت آن تا آستانه صفر و زیر صفر درجه در بیشتر مناطق استان قزوین، افزود: شاهد وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در روز سه‌شنبه خواهیم بود و به همین خاطر اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه بخش دام و طیور از کشاورزان، دامداران و دام‌پروران انتظار می‌رود.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین بر لزوم تسریع در برداشت باقی‌مانده محصولات باغی و کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: به کشاورزان توصیه می‌شود هرچه زودتر محصول چغندرقند خود را برداشت کنند تا گرفتار سرمازدگی محصولاتشان نشوند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه سرمازدگی کندوها زنبور عسل را تهدید می‌کند، اضافه کرد: محافظت کندوهای زنبورعسل از سرمازدگی باید مورد توجه کندوداران و پرورش‌دهندگان زنبور عسل قرار گیرد.

وی با اشاره به احتمال سرمازدگی محصولات گلخانه‌ای و دامی، تاکید کرد: تنظیم دمای گلخانه و مراکز دام و طیور از جمله دامداری، مرغداری و گاوداری باید در دستور کار گلخانه‌داران و دامپروران سنتی و صنعتی قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: منظور از هشدار زرد هواشناسی کشاورزی این است که احتمال ایجاد خسارت به ویژه خسارت نقطه‌ای وجود دارد و در صورت نیاز باید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گیرد، در ضمن در صورت تغییرات احتمالی در هشدارهای هواشناسی، گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی قزوین این هشدارها را به‌روزرسانی می‌کند.

کد خبر 705803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.