سقوط ۴۳ اصله درخت در گیلان بر اثر وزش باد شدید

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: وزش باد شدید در این استان باعث سقوط ۱۷ اصله درخت در رشت و خسارت به دو منزل مسکونی و دو خودرو، سقوط ۲۲ اصله درخت در فومن و چهار اصله درخت در صومعه سرا شد.

محمدرضا حق‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: وزش باد شدید امروز _دوشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ باعث سقوط ۱۷ اصله درخت در خیابان‌های فلسطین، صیقلان، حاجی آباد، عینک، بلوار نماز شهر رشت و خسارت به دو خودرو و دو منزل مسکونی و همچنین قطعی چند ساعته برق شهروندان برخی مناطق شد.

وی با بیان اینکه قطعی برق فشار متوسط شهر رشت اکنون وصل شده است، افزود: وزش باد شدید سقف یک خانه در کوی حسینی رشت را تخریب کرد و در اثر پرتاب سقف این خانه به خانه‌های همجوار هم خسارت وارد شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: بر اثر وزش باد شدید ۲۲ اصله درخت و یک بیلبورد تبلیغاتی در فومن سقوط کرد و به معابر، گاردریل و سیم‌های برق خسارت وارد شد.

حق‌بین با بیان اینکه بر اثر وزش باد شدید چهار اصله درخت در صومعه‌سرا، یک دکل مخابراتی اداره پست بندرانزلی و یک بیلبورد تبلیغاتی در شهر بازار جمعه سقوط کرد، تصریح کرد: در حوادث امروز به کسی آسیب نرسید و میزان خسارت‌ها در دست بررسی است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه سرعت باد در استان به طور میانگین ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است، گفت: هشدار نارنجی وزش باد از سوی هواشناسی گیلان از روز یک‌شنبه اعلام شده و تا فردا در استان ادامه خواهد داشت، لذا به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم؛ از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و کوهنوردی در طبیعت خودداری کنند.

حق‌بین با بیان اینکه هشدار زرد بارندگی در گیلان نیز تا چهارشنبه ادامه دارد لذا شهروندان از حضور و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، تاکید کرد: در شهرهای رشت و فومن تعدادی درختان قدیمی و خطرآفرین وجود دارد، لذا شهرداری‌ها باید به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در وزش باد شدید نسبت به قطع آن‌ها و کاشت درختان جدید اقدام کنند.

خبرنگار: محمدرضا رشیدی

کد خبر 705784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.