۳۰ آبان؛ روز جهانی سلام + تاریخ و عکس World hello day 2023

روز جهانی سلام برابر با ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان ۱۴۰۲) در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود تا اهمیت ارتباطات شخصی برای حفظ صلح را نشان دهد. برای گرامیداشت روز جهانی سلام باید به ۱۰ نفر با ارسال متن به وسیله پیامک، عکس نوشته، اس‌ام‌اس، عکس، شعر، دلنوشته، استوری و پیام سلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روز جهانی سلام (۲۰۲۳ World Hello Day ) به عنوان یک رویداد جهانی، اهمیت بسیاری دارد زیرا ابزاری برای حفظ و ایجاد صلح است و به این دلیل انتخاب شده است تا به جهانیان گوشزد شود که تمام درگیری‌ها را می‌توان با صحبت و ارتباط حل نکرد نه با زور و جنگ.

شعار روز جهانی سلام ۲۰۲۳

برای روز جهانی سلام هیچ‌گاه شعاری در نظر نگرفته شده است، چرا که خود کلمه «سلام»، حاوی تمام معانی مثبت و صلح‌آمیز است.

۳۰ آبان؛ روز جهانی سلام + تاریخ و عکس World hello day 2023

رسم سلام و احوالپرسی در کشورهای مختلف

احوالپرسی می‌تواند به‌طور قابل توجهی از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت باشد. در ادامه به چند روش احوالپرسی مردم به یکدیگر در کشورها و فرهنگ‌های مختلف پرداخته می‌شود.

دست روی قلب: در بعضی از فرهنگ‌های خاورمیانه و جنوب آسیا، گذاشتن دست روی قلب نشانه اخلاص و احترام هنگام احوال‌پرسی است.

بالا بردن ابرو: در فیجی، یک روش معمول احوالپرسی، بالا بردن ابروها به نشانه قدردانی و دوستی است.

مالش بینی: در میان مردم مائوری نیوزلند، احوال‌پرسی سنتی شامل فشار دادن بینی و پیشانی فرد به بینی دیگری هنگام ملاقات است.

وای: در تایلند، مردم از ژست حرف «وای» استفاده می‌کنند که شامل فشار دادن کف دست‌ها به هم در سطح سینه با یک تعظیم جزئی است، هرچه دست‌ها بالاتر باشد، احترام بیشتری نشان داده می‌شود.

تعظیم: در کشورهایی مانند ژاپن و بعضی دیگر از کشورهای آسیایی، تعظیم نوعی سلام و احوالپرسی سنتی است و میزان تعظیم می‌تواند سطوح مختلف احترام را نشان دهد.

ناماسته: در هند و بعضی کشورهای شرقی، مردم دست‌ها را در مقابل سینه‌هاشان به هم می‌چسبانند و کلمه «ناماسته» را ادا می‌کنند.

روز جهانی سلام چگونه جشن گرفته می‌شود؟

برای جشن گرفتن روز جهانی سلام، رسم بر این است که باید به ۱۰ نفری سلام کنیم که پیش‌تر با آنها صحبت نکرده‌ایم. این کار را می‌توان به وسیله پیامک، عکس نوشته، اس‌ام‌اس، عکس، شعر، دل‌نوشته، استوری و پیام انجام داد تا روابط سالم و جدیدی را آغاز کرد.

۳۰ آبان؛ روز جهانی سلام + تاریخ و عکس World hello day 2023

حقایق جالب درباره سلام کردن

اولین بار برای جلب توجه استفاده شد: این کلمه در ابتدا برای جلب توجه استفاده می‌شد و نه به عنوان یک کلمه برای آغاز مکالمه و احوال‌پرسی.

برای آغاز مکالمات تلفنی ساخته شد: همه می‌دانند که الکساندر گراهام‌بل تلفن را اختراع کرد، اما این رقیب او توماس ادیسون بود که «سلام» را به عنوان کلمه آغازگر مکالمات تلفنی ابداع کرد.

شاخص ادب اجتماعی تلقی می‌شد: در قرن نوزدهم، صحبت کردن با کسی بدون اینکه به‌طور رسمی معرفی شود، بی‌ادبانه تلقی می‌شد؛ از این‌رو، استفاده از کلمه «سلام» به یک شاخص اجتماعی تبدیل شد.

سلام محکم الزام بود: اولین دفترچه تلفن منتشر شده توسط شرکت تلفن منطقه‌ای نیوهیون، کانکتیکت در سال ۱۸۷۸، شامل بخش‌های سختگیرانه برای چگونگی آغاز مکالمه بود به‌طوری‌که به کاربران دستور می‌داد تا مکالمات تلفنی خود را با «سلام محکم و شاد» آغاز کنند.

۳۰ آبان؛ روز جهانی سلام + تاریخ و عکس World hello day 2023

کد خبر 705778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.