تایید صلاحیت  ۶۷ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت : ۶۷ درصد داوطلبان انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی در لرستان تایید شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان احسان یاوری امروز _دوشنبه بیست‌ونهم آبان‌ماه_ در نشست تشریح و اطلاع رسانی فرایند انتخابات اظهار کرد: استان لرستان هفت حوزه انتخابیه برای انتخاب ۹ نماینده و وکیل مردم، همچنین یک حوزه انتخابیه مربوط به مجلس خبرگان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهد داشت که از این تعداد، دو نماینده به شهرستان خرم آباد و دو نماینده به بروجرد تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع هزار و ۱۰۱ داوطلب در مرحله پیش ثبت نام، ۵۶۹ نفر ثبت نام نهایی شده‌اند، افزود: از مجموع داوطلبانی که در این دوره در لرستان ثبت نام نهایی شدند در مجموع ۳۸۰ نفر تأیید صلاحیت، ۱۱۸ نفر عدم تأیید صلاحیت، ۳۰ درصد عدم تأیید و احراز و سه درصد انصرافی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات استان در خرداد ماه سال جاری تشکیل و اقداماتی همچون اطلاع رسانی لازم برای استعفای مدیران مشمول ماده ۳۲ قانون انتخابات که قصد داوطلبی داشتند، اطلاع رسانی درباره پیش ثبت نام و انجام تمهیدات لازم جهت انجام فرایند پیش ثبت نام، جلسات متعدد ستاد انتخابات، جلسه مشترک ستاد انتخابات با فرمانداران به جهت توجیه و توضیح و برطرف کردن نیازمندی‌های آنها، تشکیل هیئت‌های اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش زیر مجموعه این ستاد برگزار شده است.

یاوری تصریح کرد: برای ۵۶۹ داوطلب، حدود دو هزار و۸۴۵ مورد استعلام صورت گرفته که پاسخ این استعلام‌ها برای همه افراد از مراجع پنجگانه دریافت شده است.

وی به بیان تأیید صلاحیت داوطلبان به تفکیک شهرستان پرداخت و اضافه کرد: شهرستان الیگودرز با ۶۱ داوطلب ۳۶ نفر تأیید ،۱۶ نفر عدم تأیید، پنج نفر عدم احراز و چهار نفر انصرافی، بروجرد ۱۲۰ نفر داوطلب ۷۰ نفر تأیید صلاحیت ،۳۶ نفر عدم تأیید، ۹ نفر عدم تأیید ،۹ نفر عدم احراز و پنج نفر عدم انصراف، شهرستان پل دختر ۲۱ داوطلب، ۲۰ نفر تأیید و یک نفر انصراف و بدون عدم احراز، خرم آباد و چگنی ۱۷۱ داوطلب، ۱۱۱ نفر تأیید صلاحیت ،۴۸ نفر عدم تأیید، ۸ نفر عدم احراز و ۴ نفر انصراف. دلفان و سلسله ۳۹ نفر تأیید صلاحیت هفت نفر عدم تأیید، هفت نفر عدم احراز و بدون انصراف. از مجموع ۷۷ نفر داوطلب دورود وازنا، ۳۹ نفر تأیید، ۱۰ نفر عدم تأیید ،۲۷ نفر عدم احراز و یک نفر انصرافی می‌باشد.شهرستان کوهدشت و رومشگان، نیز ۶۵ نفر تأیید صلاحیت، یک نفر عدم تأیید و بدون عدم احراز و انصراف بوده است که این نتایج نشان می‌دهد استان لرستان در این زمینه با میانگین کشوری با اختلاف دو یا سه درصد همسان و همخوان هستیم.

یاوری درخصوص تحصیلات داوطلبان هم بیان کرد: ۸۲ درصد افراد فوق لیسانس، دو درصد حوزوی و ۱۲ درصد دکتری، مابقی هم لیسانس و سایر مقاطع بوده‌اند، همچنین به لحاظ جنسیت هم ۹۰ درصد ثبت نام کنندگان مجلس دوازدهم در لرستان آقا و ۱۰ درصد خانم هستند که بیشترین محدوده سنی داوطلبان بین بازه سنی ۴۶ تا ۵۵ سال و کمترین هم ۷۱ تا ۷۵ سال است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه به بحث ترکیب شغلی داوطلبان اشاره و عنوان کرد: در این دوره ۳۸ نفر استاد دانشگاه، شش روحانی ،۲۱۰ کارمند ،۷۵ فرهنگی ،۴۹ شغل آزاد ،۱۰ نظامی ،۱۲ پزشک ،۱۵ وکیل یا قاضی ،۱۰ نماینده مجلس و ۷۰ بازنشسته و ۵۷ هم سایر مشاغل در انتخابات شرکت کرده‌اند.

یاوری با بیان اینکه احراز هویت طبق قانون باید برای همه افراد به صورت الکترونیکی باشد گفت: بناست که احراز هویت الکترونیکی در این دوره صورت بگیرد و در دو حوزه شهری خرم آباد و بروجرد انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

کد خبر 705766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.