مرکز مدیریت راه‌های اردبیل استودیو خبری راه‌اندازی می‌کند 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اردبیل گفت: در راستای رصد و مدیریت بهینه راه‌های استان و اطلاع رسانی به موقع آن برای شهروندان، استودیو خبری مرکز مدیریت راه‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا امید نسیمی امروز دوشنبه _بیست و نهم آبان ماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اردبیل جزو استان‌های پیشتاز در راه‌اندازی استودیو است اظهار داشت: در جریان سفر اخیر رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور به اردبیل تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل با به اینکه این مرکز تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد، افزود: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی می‌شود که از این میزان پنج میلیارد ریال برای ساختمان و پنج میلیارد ریال برای تأمین تجهیزات هزینه خواهد شد.

وی همچنین از جایگزینی سامانه‌های نظارت تصویری نصب شده در جاده‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۴۱ دوربین نظارت تصویری در جاده‌های استان نصب شده است که عمر دوربین آنها بالای ۱۰ سال است و کیفیت لازم و مورد انتظار را ندارد.

نسیمی گفت: با تأمین ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ابلاغ آن ۳۷ دوربین نظارت تصویری تعویض و هشت سامانه جدید هم خریداری و در راه‌های استان نصب خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل با بیان اینکه هشت سامانه ثابت تصویربرداری هم با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی در مرحله اجرا و نصب در مناطق مختلف استان است، گفت: این سامانه‌ها که در ارتفاع پایین‌تر نصب می‌شود، بویژه در شرایط کولاک و مه گرفتگی تصاویر باکیفیتی به سامانه ۱۴۱ که از طریق اپلیکیشن برای مردم در دسترس است، ارائه می‌کند.

وی همچنین گفت: علاوه بر این ۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جدید با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی در محورهایی که طی ماه‌های اخیر تبدیل به بزرگراه شده است، نصب می‌شود.

نسیمی یادآورشد: با نصب ۱۰ تا ۱۵ سامانه جدید کل محورهای ارتباطی تحت پوشش نظارتی قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۴ سامانه تردد شمار در جاده‌های استان نصب شده است که کل جاده‌های استان را پوشش می‌دهد.

رانندگان در تمام مسیر سرعت مجاز را رعایت کنند

وی ادامه داد: طی هفت ماه اخیر ۳۵۰ هزار تخلف از سوی سامانه‌های ثبت تخلف در راه‌های استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۵۰ هزار مورد عبور از سرعت مجاز بوده است.

نسیمی در خصوص رفتار برخی از رانندگان مبنی بر کاهش سرعت در محل نصب دوربین‌های ثبت تخلف گفت: با این اقدام ممکن است تخلف لحظه‌ای راننده ثبت نشود اما سرعت متوسط بین دو دوربین در جاده به هر حال محاسبه می‌شود و بنابراین رانندگان بهتر است در تمام مسیر جاده بر اساس سرعت مجاز طی طریق کنند.

کد خبر 705754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.