بارش پاییزی و افت شدید دما در اصفهان / این شهرها بارانی هستند

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش دو تا پنج درجه‌ای دمای هوا در مناطق بارشی و جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار تا اواخر فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای و بارش باران به ویژه در نیمه غربی و جنوبی، گاهی به صورت رگبار و رعدوبرق، کاهش دید و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش برف، احتمال کولاک و مه آلودگی نیز پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: امروز در مناطق بارشی، جاری شدن روان‌آب و آب گرفتگی معابر انتظار می‌رود، فردا از میزان ابرناکی کاسته شده، اما وزش باد شدید همچنان در سطح استان خواهیم داشت، کاهش محسوس دما روز چهارشنبه انتظار می‌رود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با ورود سامانه بارشی در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اوایل امروز آغاز شده و تا اوایل فردا با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه غرب و جنوب بارش برف، مه آلودگی، کاهش دید و صاعقه همراه است.

آقایی با اشاره به اینکه مناطق جنوب و غرب، فریدونشهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، داران، سمیرم و چادگان درگیر فعالیت سامانه بارشی هستند، گفت: در این مدت خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، صاعقه، ایجاد اختلال در تردد شهری و روستایی و جاده‌ها داخل استانی و بیرون استانی به ویژه چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و فارس از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: حفاظت از محصولات و صنعت کشاورزی، احتیاط در سفرهای بین شهری، بین استانی و برون شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اتراق نکردن در بستر رودخانه و مسیل‌ها و فقدان جابه‌جایی عشایر توصیه می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار زرد با وزش باد شدید، طوفان لحظه‌ای، گردوخاک محلی و کاهش دید در استان، افزود: فعالیت این سامانه از اوایل امروز آغاز شده و تا اواخر وقت فردا در بیشتر مناطق استان و با شد بالاتر در اردستان، انارک، زواره، فریدونشهر، داران، خوانسار، شاهین‌شهر و میمه، چوپانان، خوروبیابانک، کاشان، دهاقان، سمیرم، ورزنه، نائین، اصفهان و شرق اصفهان همراه است.

وی تصریح کرد: احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال سقوط اشیا و درختان فرسوده، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌های به ویژه در شرق استان و استان‌های همجوار یزد سمنان، احتمال سقوط از ارتفاع از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

آقای گفت: اجتناب از فعالیت در ارتفاعات و اتراق در زیر سازه‌های نیمه کاره و درختان فرسوده، مدیریت و محافظت از صنایع حساس، استحکام سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم فعالیت کوهنوردی و اقدامات الزامی اداره راهداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با کمینه دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 705725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.