تفکر بسیج ریشه در فرهنگ غنی و اصیل اسلام دارد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت بسیج گفت: تفکر بسیج که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل اسلام دارد، از برکات و الطاف خداوند بود که بر ملت و انقلاب اسلامی ارزانی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با صدور پیامی، فرارسیدن هفته بزرگداشت بسیج را به ملت بزرگ و بسیجی ایران، آحاد رزمندگان و فرماندهان خدوم و مردمی سازمان بسیج مستضعفین و پویندگان این فرهنگ منزلت‌افزا در نیروهای مسلح و سازمان‌ها و نهادهای کشوری تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.»

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه)

تفکر بسیج که ریشه در فرهنگ غنی و اصیل اسلام دارد از برکات و الطاف جلیّه خداوند بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ارزانی شد. عرصه و گستره فرهنگ بسیج با پشتوانه ایمان عاشقانه، احساس مسئولیت، بصیرت و عواطف برگرفته از روحیات ملت بزرگ ایران سربلند اسلامی، همانا غلبه بر موانع و شکستن سدهای ناامیدی و در مقابل، سازندگی‌ها و دستاوردهای ارزشمند علمی، معنوی، اخلاقی و سیاسی است.

بسیج؛ متن حرکت نظام، موتور محرک رشد و پیشرفت، صدای صلابت، شمیم عطوفت و تقویت گفتمان و حرکت پویا و جریان‌ساز اجتماعی است که در سایه اخلاص، ثبات قدم و علم‌اندوزی و استقامت و شهامت، بسیاری از توفیقات در عرصه‌های مختلف دفاع از مرزهای جغرافیایی و مصاف با دشمنان در میادین جنگ ترکیبی و صیانت از هویت دینی، ملی و فرهنگی و خدمت‌رسانی در برهه‌ها و بحران‌ها را رقم زده است.

این تفکر غنی مبتنی بر آموزه‌های اسلام و اندیشه‌های ژرف امامین انقلاب، علاوه بر حضور متحدانه و همدلانه در عرصه‌های متعدد خدمت بی‌ریا به مردم، الهام‌بخش نهضت‌های مقاومت و الگویی برای مبارزه با ظلم و استبداد و استکبار در صحنه‌های پرخطر و نقاط مختلف جهان شده که همچون روحی واحد در ابدان انسان‌های آزاده و حق مدار، ندای استقامت و مبارزه با ظلم و جور را طنین انداخته است.

دشمنی دشمنان و صحنه کارزار حق و باطل، ضرورت تقویت و گسترش روحیه بسیجی و بسیج پروری را یادآوری می‌کند و بجاست این نیاز و همچنین حفظ و ارتقای آمادگی‌ها با توجه به آرایش‌های جدید نظامی و جنگ ترکیبی دشمنان، بیش از پیش تشریح و تبیین شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عزیز حوزه‌های دفاع، امنیت، علم و فناوری و خدمت رسانی و با تبریک هفته بزرگداشت بسیج به ملت بزرگ و بسیجی ایران، آحاد رزمندگان و فرماندهان خدوم و مردمی سازمان بسیج مستضعفین و پویندگان این فرهنگ منزلت‌افزا در نیروهای مسلح اعم از ارتش مقتدر، سپاه جان‌برکف، سازمان انتظامی خدمتگزار و وزارت افتخارآفرین دفاع و سازمان‌ها و نهادهای کشوری، از خدای متعال، گسترش و تعمیق این تفکر آرمانی و انقلابی و حفظ این ثروت بزرگ و ذخیره ملت ایران را در سایه تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم و دوراندیش انقلاب اسلامی ایران خواستارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی»

کد خبر 705697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.