آماده‌باش شهرداری قزوین برای مقابله با بارندگی‌های پیش‌رو

شهردار قزوین از آمادگی دستگاه‌های ایمنی و خدمات‌رسان این نهاد برای مقابله با اثرات مخاطره‌آمیز بارندگی‌های روزهای پیش رو خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از آمادگی دستگاه‌های ایمنی و خدمات‌رسان این نهاد برای مقابله با اثرات مخاطره‌آمیز بارندگی‌های روزهای پیش رو خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در شهر قزوین، از امروز احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تمام عوامل ستادی و اجرایی خدمات مدیریت پسماند برای رفع هرگونه آب‌گرفتگی در همه نقاط شهر در آماده‌باش کامل هستند تا در کمترین زمان ممکن به ارائه خدمات بپردازند.

شهردار قزوین اضافه کرد: علاوه بر این تمام ماشین‌آلات سازمان از جمله لودر، کامیون و دستگاه‌های مکش‌دار برای مقابله با آب‌گرفتگی‌های احتمالی معابر به حالت آماده‌باش درآمدند و آماده‌سازی و چیدمان کیسه‌های شن در نقاط بحران‌خیز سطح شهر از جمله اقداماتی است که این سازمان به‌منظور مقابله و پیشگیری از وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب‌های احتمالی انجام داده است.

صباغی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با برگزاری جلسات هماهنگی و با اتخاذ تدابیر لازم در هنگام بارش‌های احتمالی، آمادگی لازم جهت رفع آب‌گرفتگی‌ها و تسهیل در عبور و مرور شهروندان را دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین هم در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارندگی‌های اخیر در حالت آماده‌باش درآمده است، تاکید کرد: آتش‌نشانان در ۱۰ ایستگاه برای امدادرسانی به شهروندان در زمان حوادث و آب‌گرفتگی‌های احتمالی در حالت آماده‌باش هستند.

شهردار قزوین تصریح کرد: تمهیدات پیش‌بینی‌شده شامل شت‌زنی و آمادگی تعدادی موتور پمپ‌ها برای رفع آب‌گرفتگی‌های احتمالی است و این شرایط آماده‌باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه خواهد داشت.

صباغی از شهروندان خواست به هشدارهای ایمنی توجه و از ترددهای غیرضروری در معابر شهری و حضور در مجاورت رودخانه‌ها، جویبارها و کانال‌های فاضلاب خودداری کنند.

کد خبر 705694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.