شاخص بورس امروز ۲۹ آبان / افت ۸ هزار واحدی

امروز با افت هشت هزار و ۳۲۵ واحدی همراه بود، شاخص کل بورس به محدوده دو میلیون و ۱۷ هزار واحد رسید و فقط ۱۷ هزار واحد دیگر با سطح حمایتی مهم خود فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا یکی از انتقاداتی که این روزها به مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار وارد است، اضافه کردن مداوم صندوق‌های سرمایه گذاری مختلف به بازار سهام است.

برخی از کارشناسان معتقدند در آینده تعداد صندوق‌ها از تعداد سهام شرکت‌ها بیشتر خواهد شد، حضور صندوق‌ها منجر به کاهش ریسک سرمایه گذاری خواهد شد و این موضوع نیز غیر قابل انکار است، اما زمانی که حجم و ارزش بازار کم است و پول جدیدی به دل بازار وارد نمی‌شود ورود صندوق‌های جدید منجر به جذب بیشتر منابع موجود در بازار می‌شود.

عموماً سرمایه‌ گذارها منابعی از خارج بازار به دل بازار تزریق نمی‌کنند و از سهام‌هایی که دارند اقدام به فروش می‌کنند و همین موضوع منجر به افزایش فشار فروش در بازار می‌شود، به نظر لازم است نوع نگرش در بازار کمی متفاوت شود.

بازار بورس امروز با افت هشت هزار و ۳۲۵ واحدی همراه بود، شاخص کل بورس به محدوده دو میلیون و ۱۷ هزار واحد رسید و فقط ۱۷ هزار واحد دیگر با سطح حمایتی مهم خود فاصله دارد.

ارزش معاملات برابر با چهار هزار ۳۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با شش میلیارد ۱۲ میلیون برگه سهم بود.

در بازار امروز نمادهای «فارس»، «فولاد»، «حکشتی»، «خودرو»، «کگل»، «اخابر» و «ذوب» بیشترین تأثیر منفی را داشتند

در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۱۳۲ واحدی بودیم، در بازار فرابورس نمادهای «وسپهر»، «اریا»، «خاور»، «سامان»، «تجلی» و «خدیزل» بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در بازار بورس امروز ۱۰۶ نماد مثبت و ۳۲۱ نماد منفی بود.

در بازار فرابورس امروز ۱۳۴ نماد مثبت و ۲۶۷ نماد منفی بود.

اتوآگاه

اطلاعیه پذیره نویسی صندوق بخشی صنایع آگاه در صنعت خودرو «اتوآگاه»

به اطلاع کلیه فعالان محترم بازار سرمایه می‌رساند، تعداد ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ واحد از واحدهای صندوق سرمایه گذاری بخشی صنایع آگاه در صنعت خودرو و ساخت قطعات از امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ در نماد معاملاتی «اتوآگاه» از طریق بورس اوراق بهادار تهران پذیره نویسی می‌شود.

افزایش سرمایه‌ها

- افزایش سرمایه ۵۸ درصدی وسینا از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

- مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی فنوال از محل سود انباشته صادر شد.

- مجوز افزایش سرمایه ۳۳ درصدی خودکفا از محل سود انباشته صادر شد.

- مجوز افزایش سرمایه ۴۵۱۹ درصدی شمواد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد.

- مجوز افزایش سرمایه ۴۴ درصدی خکار از محل سود انباشته صادر شد.

- افزایش سرمایه ۲۸ درصدی وسبحان از محل سود انباشته، مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

بلومبرگ: بازار سهام ایران بزرگ‌ترین بازار سهام ناشناخته جهان است!

بررسی بازار سهام ایران از نگاه کارشناسان بلومبرگ نشان می‌دهد این بازار با داشتن بیش از ۶۰۰ شرکت در ۵۰ صنعت مختلف، بزرگ‌ترین بازار سهام ناشناخته در دنیا است. مچ وجتال (Maciej Wojtal)، مدیر شرکت آمتلون (Amtelon)، تنها شرکت سرمایه‌گذاری خارجی بورس ایران معتقد است: یکی از دلایل ناشناخته بودن این بازار در دنیا، عدم دسترسی به سایت بازار سهام ایران با آی‏پی کشورهای غربی به‌دلیل تحریم‌ها است.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۲۹ آبان

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۲۹ آبان

کد خبر 705686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.