توزیع متوازن سرانه‌های شهری در مناطق ده‌گانه تبریز

شهردار تبریز خواستار توزیع متوازن سرانه‌های مختلف شهری در سطح مناطق ده‌گانه از طریق احصای ظرفیت‌های موجود و امکان‌سنجی توسعه آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: سرانه‌های فضای سبز، آموزشی، درمانی، فرهنگی و ورزشی باید به صورت متوازن در سطح مناطق دهگانه شهری توزیع شوند.

وی افزود: شهرداران نواحی نیازها و ظرفیت‌های منطقه تحت مدیریت خود را شناسایی و راهکارهایی برای افزایش سرانه‌های مورد نیاز در آن محدوده ارائه کنند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بسیاری از مناطق شهری فاقد سرانه‌های ورزشی و یا آموزشی و درمانی مناسب هستند، خاطرنشان کرد: ۵۰ پروژه ورزشی با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در سطح شهر به خصوص بافت کم‌برخوردار در دست اجرا است که با تکمیل آن‌ها سرانه ورزشی شهر به سطح استاندارد خود نزدیک خواهد شد.

هوشیار با بیان اینکه با توزیع متوازن سرانه‌های شهری شاهد کاهش سفرهای درون‌شهری و به تبع آن کاهش ترافیک خواهیم بود، تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، افزایش ارزش‌افزوده مناطق و مهم‌تر از همه خدمت هدفمند و توسعه‌محور نتایج توزیع متوازن سرانه‌های شهری هستند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی شهرداران نواحی، تاکید کرد: فلسفه وجودی شهرداران نواحی، نفوذ در بافت‌ها، احصای مشکلات مردمی، ارائه گزارش تخلف و ارتباط مستقیم با مردم و نهادهای اجتماعی همچون مساجد و مدارس است.

شهردار تبریز با اشاره به ارائه خدمات هدفمند به شهروندان، گفت: با ارائه خدمات هدفمند و با نگاه توسعه‌محور، از یک سو شاهد رفع نیازها و مشکلات منطقه خواهیم بود و از سوی دیگر سرانه‌های شهری در نقاط مختلف شهر افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 705675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.