اعمال تخفیف ۶ ساله بهای خدمات پسماند در سنندج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از اعمال تخفیف شش ساله هزینه مدیریت پسماند برای شهروندان خبر داد و گفت: این بسته تشویقی برای نخستین‌بار و با هدف حمایت از شهروندان در سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، شکور صلواتی اظهار کرد: واحدهای مسکونی و غیرمسکونی بر اساس میزان پسماند خود، موظف به پرداخت هزینه لازم برای جمع‌آوری، حمل، دفع و پردازش زباله‌ها هستند.

وی با اشاره به تصویب قانون مدیریت پسماند در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ از سوی مجلس شورای اسلامی، افزود: میزان و نحوه محاسبه هزینه مدیریت پسماند مسکونی، از طریق فرمولی است که در دستورالعمل اعلامی شهرداری هر شهر، به طور جداگانه اعلام می‌شود که این قانون از سال ۱۳۸۷ در شهرداری سنندج اجرا شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج ادامه داد: نبود اطلاع مناسب از اعمال این قانون از سوی شهروندان موجب شده تنها در زمان خرید و فروش ملک و یا تقسیم ارث شهروندان اقدام به پرداخت بهای خدمات پسماند کنند.

صلواتی اضافه کرد: هزینه‌های مدیریت پسماند مسکونی باید به طور سالانه پرداخت شود و در صورت عدم پرداخت، مبلغ این نوع از عوارض مشمول جریمه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از شهروندان با پیشنهاد شهرداری مصوبه تخفیف هزینه‌های مدیریت پسماند در سال گذشته به شورا داده شد و در نهایت با تخفیف شش ساله هزینه مدیریت پسماند تا سال ۱۳۹۲ موافقت شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: شهروندانی که تا سی‌ام دی امسال اقدام به پرداخت هزینه مدیریت پسماند واحدهای مسکونی خود کنند، مشمول این بسته تخفیفی و تشویقی خواهند شد.

کد خبر 705670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.