استفاده از مواد غیر بازیافتی در مبلمان شهری بجنورد با هدف کاهش سرقت

شهردار بجنورد با اشاره به افزایش سرقت مبلمان شهری، گفت: به منظور کاهش این امر از مواد غیربازیافتی در مبلمان شهری بجنورد استفاده می‌کنیم.

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: آمار بالای سرقت مبلمان شهری هزینه‌های گزافی را به شهرداری تحمیل می‌کند و به منظور صیانت از بیت‌المال خود را موظف به نگهداری از تأسیسات عمومی شهر می‌دانیم.

وی افزود: با یک رویکرد و رویه نامطلوب در امر سرقت و آسیب به مبلمان شهری طرف هستیم که به کمک ادوات خاص برش و ماشین‌آلات، مبلمان شهری را سرقت می‌کنند.

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: در نظر داریم با تغییر در مواد اولیه ساخت مبلمان‌ها، از انواع مواد غیربازیافتی و از جنس سبک و کم هزینه با سازگاری حداکثری با محیط زیست استفاده کنیم که علاوه بر قابلیت استفاده و ماندگاری بالا، نبود امکان بازیافت آن‌ها انگیزه سرقت را از بین ببرد.

کشمیری اضافه کرد: گستردگی شهر امکان نظارت دائم را غیرممکن می‌کند، با پدیده مذموم سرقت، بیت‌المال در خطر نابودی و آسیب قرار می‌گیرد و نیازمند به کار گرفتن تمهیداتی هستیم که این مخاطرات را به حداقل برساند.

وی گفت: ساخت مبلمان از جنس بتن و کامپوزیت از اقداماتی است که می‌تواند علاوه بر رفع نیاز شهر، انگیزه سرقت را کاهش دهد و در هزینه‌کرد شهرداری نیز مؤثر خواهد بود.

طی ماه‌های گذشته، گزارش‌های متعددی از شهرداری برای سرقت پایه چراغ‌ها، نیمکت‌ها و تأسیسات عمومی و مبلمان شهری گزارش شده است که علاوه بر نازیبایی شهری، مخاطراتی را برای ایمنی شهر و شهروندان به وجود آورده است.

کد خبر 705662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.