پروسه کنترل کیفیت حین تولید دارو چیست؟
کنترل کیفیت حین تولید دارو

تولید موفق یک قرص یا یک داروی جدید مستلزم گذراندن مراحل مختلف از جمله آزمایش و بررسی آزمایشگاهی، شناسایی دارو، مطالعات حیوانی، آزمایشات بالینی و در نهایت ثبت قانونی است.

بنابراین شرکت‌های داروسازی باید کنترل کیفیت را در حین مراحل دقیق توسعه دارو جدی بگیرند تا از اثربخشی دارو اطمینان حاصل کرده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

تست‌های کنترل کیفیت در طول تولید قرص

مهم‌ترین ویژگی یک دارو یا قرص کیفیت بالای آن است. بنابراین تولیدکنندگان موظف هستند با انجام آزمایش‌های مختلف مانند آزمایش فیزیکی قرص برای درک اثربخشی محصول نهایی، از کنترل کیفیت در حین تولید اطمینان حاصل کنند. تست‌های ذکر شده انواع مختلفی دارند و شامل موارد زیر می‌باشند:

تست کنترل کیفیت IPQC (کنترل کیفیت در فرآیند) در حین تولید

تست‌های کنترل کیفیت در حین تولید شامل مراحلی است که وظیفه آنها نظارت بر قسمت‌های مختلف تولید و بسته بندی محصول مورد نظر است. در واقع هدف اصلی از انجام این کار اطمینان از اجرای کامل و صحیح قوانین GMP است.

آزمایشات شیمیایی کنترل کیفیت در حین تولید

در این بخش بر اساس آخرین مراجع دارویی و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، آزمایشات شیمیایی مختلف بر روی ترکیبات دارویی انجام می‌شود. از جمله این تست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تست‌های مرتبط با PH
  • آزمایشات شیمیایی بر روی مواد خام و ترکیبات
  • تست‌های اعتبار سنجی، اندوتوکسین و...
  • آزمایشات شیمیایی روی محصولات نهایی

تست‌های میکروبیولوژی کنترل کیفیت در طول تولید

یکی از مهمترین بخشهای کنترل کیفیت در تولید ترکیبات دارویی، آزمایشات میکروبیولوژی است که برای اطمینان از عقیمی و عدم آلودگی ترکیبات نهایی انجام می‌شود. از جمله این تست‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایشات مربوط به کنترل میکروبی آب خام، آب مقطر و آب شستشوی مخازن آماده سازی محصول
  • آزمایشات میکروبی ترکیبات اولیه
  • آزمایش LAL برای تعیین تب زایی محصول
  • تست‌های دوره‌ای محصولات، مواد اولیه و...
  • اعتبار سنجی مخازن تأمین و دستگاه‌های پرکن قطعات مختلف
  • کنترل میکروبی محصولات، ظروف، بسته بندی و نمونه‌های ارسالی فرمولاسیون و...

لیست تجهیزات آزمایشگاهی

لیست تجهیزات آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت در حین تولید

بدون تجهیزات مختلف آزمایشگاهی امکان پیشرفت در زمینه داروسازی و کنترل کیفی در حین تولید انواع ترکیبات دارویی وجود ندارد. از پرمصرف‌ترین دستگاه‌های کنترل کیفیت که توسط مجموعه الکتروفارمد به بازار عرضه شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سختی سنج تبلت

سختی قرص یک عامل فیزیکی است که برای تعیین سختی، یکپارچگی و مقاومت قرص‌ها در برابر فشار و شکنندگی استفاده می‌شود. آزمایشگاه‌های کنترل دارو و واحدهای تحقیقاتی دارویی می‌توانند با خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد از ویژگی‌های زیادی بهره‌مند شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به سختی قرص‌های سخت و نرم، امکان اتصال به کامپیوتر و تنظیم یونیت سختی بر روی دستگاه‌های استاندارد نیوتن و کیلویی، پوند و پانچ قوی، و بیشتر.

دستگاه تست چگالی پودر

برای کنترل کیفیت در حین تولید، تجاری سازی و صنعتی سازی فرآیند تولید، از دستگاه تست تراکم پودر الکتروفارمد استفاده می‌شود. در واقع با استفاده از این دستگاه می‌توان تست‌های صحیح آزمایشات دارویی، نتایج و فرآیند ارزیابی کیفی و اعتبارسنجی را با سرعت بالاتری انجام داد. خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد یک گزینه عالی برای دستیابی به این مهم است.

دستگاه تست جریان پذیری پودر

جریان پذیری به معنای حرکت حجم معینی از ذرات و ترکیباتی است که یک قرص یا کپسول را با هم در داخل یک ظرف تشکیل می‌دهند. با اندازه گیری زمان ریزش پودر، می‌توان گرانول‌های دارویی را در حین تولید قرص کنترل کرد که به نوبه خود به بهبود کیفیت ترکیبات دارویی کمک می‌کند.

دستگاه تست جریان پذیری الکتروفارمد امکانات زیادی از جمله قابلیت اندازه گیری زاویه و زمان ریزش پودر، امکان نگهداری روش کار برای پودرهای مختلف، اندازه گیری سرعت میکسر و زاویه سقوط و قابلیت تنظیم سرعت همزن دارد. بنابراین خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد یک سرمایه‌گذاری موفق است.

انقلابی در کنترل کیفیت تولید دارو و مراحل دقیق توسعه دارو

در صنعتی که دقت بسیار مهم است، خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد به عنوان یک عامل پیشرفت ظاهر می‌شوند. این دستگاه‌ها که برای رفع چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان دارو طراحی شده‌اند، راه‌حلی جامع برای بهبود فرآیند کنترل کیفیت در طول مراحل دقیق توسعه دارو ارائه می‌دهند.

افزایش دقت و کارایی

دستگاه‌های تست قرص از فناوری پیشرفته برای ارائه دقت بی‌نظیر در تجزیه و تحلیل قرص‌های دارویی استفاده می‌کنند. انها این اطمینان را به شما می‌دهند که هر قرص استانداردهای کیفی دقیق مورد نیاز برای اثربخشی و ایمنی را برآورده می‌کند. الکتروفارمد با ساده‌سازی فرآیند آزمایش، به افزایش کارایی در تولید دارو کمک می‌کند.

خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص الکتروفارمد

چرا خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد را پیشنهاد می‌کنیم؟

خرید دستگاه های تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد می‌تواند به شرکت‌های داروسازی برای انجام تست‌های مختلف کارایی و کارآمدی قرص کمک زیادی کند.

  • قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته: دستگاه‌ها از تکنیک‌های تحلیلی پیشرفته برای ارزیابی ترکیب و یکپارچگی قرص‌های دارویی استفاده می‌کنند.
  • نظارت در زمان واقعی: فناوری الکتروفارمد امکان نظارت در زمان واقعی فرآیند تست قرص را فراهم می‌کند و در صورت شناسایی انحرافات، اقدامات اصلاحی فوری را تضمین می‌کند.
  • گزارش داده‌های جامع: دستگاه‌ها گزارش‌های دقیقی تولید می‌کنند و بینش ارزشمندی را در مورد کیفیت مراحل دقیق توسعه دارو به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند.

تعهد به تعالی

الکتروفارمد دارای سابقه غنی در پیشبرد مرزهای نوآوری تکنولوژیک در بخش داروسازی است. تعهد این شرکت به تعالی در سابقه ارائه راه حل‌های پیشرفته که نیازهای در حال تحول صنعت را برآورده می‌کند مشهود است.

توانمندسازی تولیدکنندگان دارو

خرید دستگاه تست فیزیکی قرص از الکتروفارمد راهی مطمئن برای توانمندسازی تولیدکنندگان دارو برای تولید داروهای با کیفیت بالا است که استانداردهای نظارتی را برآورده می‌کنند. این دستگاه‌ها نه تنها فرآیند کنترل کیفیت را ساده می‌کنند، بلکه یک مزیت رقابتی را برای تولیدکنندگانی که دقت و کارایی را در اولویت قرار می‌دهند، ارائه می‌نمایند.

آینده کنترل کیفیت مراحل دقیق توسعه دارو

این شرکت از تولیدکنندگان داروسازی و متخصصان صنعت دعوت می‌کند تا تأثیر دگرگون‌کننده دستگاه‌های تست فیزیکی قرص خود را در طول مراحل دقیق توسعه دارو بررسی کنند. این نوآوری استاندارد جدیدی را برای برتری در کنترل کیفیت تولید دارو ایجاد می‌کند و تضمین می‌کند که هر قرص بالاترین استانداردهای ایمنی و اثربخشی را رعایت می‌کند.

سخن آخر

کنترل کیفیت در تولید ترکیبات دارویی یکی از مراحل حیاتی است که سلامت جامعه به آن بستگی دارد. بنابراین باید به این فرآیند به دقت پرداخته شود و تست‌های مختلف آن با استفاده از دستگاه‌های باکیفیت مانند دستگاه‌های تولیدی ارائه شده توسط شرکت الکتروفارمد انجام شود.

کد خبر 705642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.