حضور رونالدو و نیمار در خاورمیانه چقدر برای باشگاه‌ها هزینه داشت؟

کریستیانو رونالدو و نیمار در سال ۲۰۲۳ با قراردادهای هنگفتی به عربستان سعودی رفتند، اما این توافقات برای النصر یا الهلال هزینه‌ای نداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کریس رونالدو، فوق ستاره پرتغالی، روند حضور ستارگان بزرگ دنیای فوتبال به سمت خاورمیانه را آغاز کرد؛ او که برنده پنج توپ طلا است، پس از جدایی از منچستریونایتد، به عنوان بازیکن آزاد به عربستان سعودی نقل مکان کرد.

او پرسودترین قرارداد فوتبال جهان را از سوی النصر دریافت کرد که ارزش آن ۱۷۷ میلیون پوند (۲۲۱ میلیون دلار) در سال است.

گفته می‌شود نیمار سالانه ۱۳۱ میلیون پوند (۱۶۳ میلیون دلار) در الهلال درآمد دارد و مبلغ انتقال او از پارسن‌ژرمن نیز شامل ۹۰ میلیون یورو (۷۹ میلیون پوند / ۹۸ میلیون دلار) می‌شود؛ پس در نتیجه، توافق برای باشگاه، در راستای خرید مهاجم برزیلی، هزینه چندانی نداشت.

این به این دلیل است که سازمان‌دهندگان لیگ حرفه‌ای عربستان‌، یک برنامه جذب بازیکنان را قبل از توافق با رونالدو در نظر گرفتند، این پروژه بلندپروازانه باعث شد که به هر باشگاهی در SPL، پول زیادی برای جذب ستارگان بزرگ و کشاندن آن‌ها به خاورمیانه داده شود، البته آن‌ها توانستند در ادامه، معاملات بیشتری انجام دهند و بازیکنانی مانند کریم بنزما، سادیو مانه، ریاض محرز، آیمریک لاپورته و انگولو کانته را در تابستان جذب کنند.

سعد العزیز، نایب‌رئیس هیئت مدیره لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی، در توضیح چگونگی این کار، و اینکه چرا النصر و الهلال از جیب خود پول خرج نمی‌کنند، گفت: «النصر این کار را نکرد. مسئول استخدام در لیگ حرفه‌ای عربستان کسی است که مسئول جذب رونالدو و پرداخت حقوق او است، همین اتفاق در مورد رفتن نیمار به الهلال و جوتا به اتحاد و مارسلو بروزوویچ و اوتاویو به النصر افتاد. رونالدو هرگز به الهلال نمی‌رفت، مذاکره با این بازیکن فقط بر سر پیوستن به النصر بود.

انتظار می‌رود که در پنجره‌های نقل و انتقالات آتی، نام‌های آشنای بیشتری به خاورمیانه بروند، درحالی‌که هنوز منابع مالی زیادی در اختیار تیم‌های SPL (لیگ حرفه‌ای عربستان) وجود دارد.

صحبت‌هایی مبنی بر اینکه محمد صلاح، فوق ستاره لیورپول، نفر بعدی است که با پول کلان به عربستان می‌آید، وجود دارد؛ چراکه سعودی‌ها به دنبال ارتقای استاندارد سطح کیفی فوتبال در کشورشان هستند، آن هم قبل از آنکه میزبان جام‌جهانی ۲۰۳۴ شوند.

کد خبر 705629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.