تسهیل اجرای سریع‌تر ۳ پروژه تأمین آب استان اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، تأمین مالی و توافق به‌منظور اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های تأمین آب اصفهان را از مهم‌ترین نتایج نشست وزرای کشور و نیرو در اصفهان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو و وزیر کشور به اصفهان اظهار کرد: تیم مدیریت استان جمعه، بیست‌وششم آبان به تهران سفر کرد و در جریان این سفر با وزیر کشور، جمعی از معاونان وزارت نیرو و وزارت کشور دیدار و وضعیت استان را مجدد برای ایشان تشریح و مطالبات مردمی از دولت سیزدهم در این خصوص را تبیین کرد.

وی افزود: در این جلسه مشکلات طرح‌های تأمین آب استان اصفهان مطرح و موارد حول محور حوضه آبریز زاینده‌رود تشریح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به فضای شکل گرفته، از وزیر کشور دعوت کردیم تا در اسرع وقت به همراه وزیر نیرو و معاونان به اصفهان سفر کنند و ضمن تشریح وقایع اخیر برای نمایندگان و اصناف مرتبط، طرح‌های تأمین آب استان نیز بار دیگر مطرح شود و درباره آنها به جمع‌بندی عملیاتی برسیم.

زینلیان افزود: خوشبختانه وزیر کشور نیز قول مساعد داد تا در راستای تأکید رئیس‌جمهور نسبت به بررسی این موضوع و به احترام مردم اصفهان، در سریع‌ترین زمان ممکن این سفر رقم بخورد؛ از این‌رو روز شنبه بیست‌وهفتم آبان در استانداری اصفهان میزبان وزیر نیرو و وزیر کشور و جمعی از معاونان بودیم.

وی اظهار کرد: در این نشست که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید، نمایندگان صنف کشاورزان استان، صاحب‌نظران و اساتید و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر به بیان مطالبات خود پرداختند و وضعیت واقعی استان را به لحاظ زیست‌محیطی، کشاورزی، معیشتی و فرونشست تشریح کردند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه با توجه به ضرورت جبران کسری تابلوی منابع و مصارف زاینده‌رود و ضرورت جبران کسری آب شرب اصفهان بزرگ و تعرض به حقابه‌ها که منجر به فرونشست شدید زمین و مشکلات عدیده زیست‌محیطی و از بین رفتن معیشت کشاورزان شده است، تصمیماتی اتخاذ شد.

زینلیان افزود: جلسه دیگری نیز پس از این نشست با حضور اعضای شورای تأمین استان برگزار شد که در مجموع توافقاتی میان مسئولان استان و وزرای کشور و نیرو حاصل شد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شد پمپاژ آب تونل سوم کوهرنگ طی سه ماه آینده انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: همچنین مقرر شد کمیته‌ای مشترک میان دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری شکل بگیرد و تیمی از استان اصفهان از طرح بن-بروجن بازدید و بهره‌برداری نشدن آب برای مصارف غیرشرب را بررسی کند.

وی اظهار کرد: با موافقت وزیر نیرو و همراهی وزیر کشور مقرر شد، عملیات اجرایی پروژه سد کوهرنگ ۳ از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: این طرح تأمین مالی قابل توجهی را از وزارت کشور دریافت کرد.

زینلیان تصریح کرد: در این سفر مصوبات قبلی شورای عالی آب بازهم مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد تا اجرا شدن تمام موارد، پیگیری توسط وزارت نیرو و سایر ذی‌مدخلان صورت پذیرد.

وی متذکر شد: با توجه به قول مساعد وزیر نیرو به‌منظور پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ از سه ماه آینده، مقرر حقوق زاینده‌رود از حوضه کوهرنگ ۳ طبق هماهنگی‌های جدید از فصل بارشی سال جاری به‌طور کامل محقق شود.

زینلیان افزود: با عنایت به حمایت صریح وزرای کشور و نیرو به منظور تأمین اعتبار در اجرای طرح‌های تأمین آب استان از جمله انتقال آب دریا، سد کوهرنگ ۳ و سد خرسان و پیگیری دیگر طرح‌ها، مقرر شد مدیریت استان نسبت به پیگیری‌های بعدی تا تحقق این توافقات اقدام کند.

کد خبر 705605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.