رعایت صداقت و انصاف، شرط تحول‌آفرینی خبرنگاران است

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: خبرنگار می‌تواند تحولات فراوانی ایجاد کند، اما شرط آن این است که خبر به‌درستی و بدون دروغ و حزب‌گرایی تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار هیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعات اصفهان اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی کل تولید برق کشور ۷ هزار مگاوات بود که بخش زیادی از آن شخصی بود و سراسری نبود، اما اکنون این آمار به بیش از ۸۰ هزار مگاوات می‌رسد که نشانه توسعه عدالت اجتماعی است.

وی با تاکید بر اهمیت بیان پیشرفت روستاها در زمینه‌های مختلف و لزوم پرداختن رسانه‌ها به این مسائل افزود: پیش از انقلاب اسلامی در تمام کشور تنها یک اتوبان وجود داشت که آن نیز پس از انقلاب تکمیل شد و اکنون تمام شهرستان‌های کشور دارای جاده‌های مواصلاتی دوبانده هستند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تضعیف دولت‌ها و تبیین نکردن پیشرفت‌های به دست آمده را امری مطلوب برای دشمنان نظام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: صرف اعتراض و ندیدن بخش پر لیوان، سبب بی‌انصافی می‌شود، بنابراین نباید دولت‌ها را تضعیف و مردم را دلسرد کرد؛ چرا که دشمن می‌خواهد مردم را از حکومت مستقر دور کند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه در کار رسانه باید عقل جمعی کار کند و آن چه را که دشمن به آن حمله کرده است باید در برابر آن ایستاد در غیر این صورت همراهی با دشمن به حساب می‌آید، اضافه کرد: مسئله تبیین که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، به این معنا است که باید کارهایی که انجام شده است برای مردم به‌خصوص برای جوانان که نمی‌دانند پیش از انقلاب وضع کشور چگونه بوده است و تصور می‌کنند همواره به همین شکل بوده را بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تبدیل شدن رسانه‌های ایران به رسانه‌های منبع و مرجع در دنیا را یکی آروزهای خود دانست و ادامه داد: یکی از آرزوهای ما این بود که اگر انقلاب کنیم و دولت تشکیل دهیم، همه دنیا کلام راست را از روزنامه‌های ما دریافت می‌کنند و منبع درست هستیم.

طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اهمیت عدالت‌ورزی خبرنگار و راوی خبر تصریح کرد: خبرنگار می‌تواند تحولات فراوانی ایجاد کند، اما شرط آن این است که خبر به‌درستی و بدون دروغ و حزب‌گرایی تهیه شود، بنابراین باید قدر خود را بدانید، زیرا کار زیادی از رسانه برمی‌آید.

خبرنگار به شرط رعایت صداقت و انصاف تحول‌آفرین است

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام میثم ریاحی، نماینده اعضای هیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان گزارشی از فعالیت‌های این مجتمع ارائه و اظهار کرد: مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان سال ۹۳ به بهره‌برداری رسید و یک‌سوم رسانه‌های اصفهان در این مجتمع فعالیت می‌کنند که شامل ۹۰ عنوان رسانه بوده است و هزینه‌های آن را شهرداری پرداخت می‌کند.

وی افزود: در این چند ماه اخیر برنامه‌هایی از جمله تأسیس هیئت صلح و سازش رسانه‌ها، ایجاد اولین خانه هلال مطبوعات و رسانه‌ها در کشور، ایجاد اولین کانون خون رسانه در کشور و بازدید اصحاب رسانه در راهیان پیشرفت بخشی از این فعالیت‌ها بوده که برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان خاطرنشان کرد: طرحی بر مبنای بیانات رهبر انقلاب که فرمودند مسئولان باید پاسخ دهند و در پیشگاه ملت پاسخگو باشند را آغاز کرده‌ایم و بر این اساس مدیران را با عنوان «مسئولان پاسخ می‌دهند» دعوت و نشست مطبوعاتی با مسئولان برگزار می‌کنیم، همچنین برگزاری نشست همدلی، برگزاری نمایشگاه آثار پیشکسوتان رسانه و مطبوعات و برگزاری جشنواره مردمی مطبوعات از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این مدت در این مجتمع انجام شده است.

کد خبر 705592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.