بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهر خرم‌آباد در آینده نزدیک

شهردار خرم‌آباد گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر شهر، این تقاطع تا پیش از فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ به مردم شهر خرم‌آباد تقدیم خواهد شد.

داریوش بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان اظهار کرد: مدیریت شهری با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در تلاش است تا این طرح را که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری و از مطالبه‌های جدی مردم و کسبه شهر خرم‌آباد است، زودتر از موعد مقرر به شهروندان تقدیم شود.

وی افزود: این طرح که گسست میان مناطق شهر را تا حدودی جبران و برای کاربری‌های بلوار شریعتی، قاضی‌آباد و کوی فلسطین سهولت در دسترسی ایجاد می‌کند، هم‌اکنون در همه زمینه‌های عمرانی و اجرایی فعال است و از اجرای طرح بر اساس استانداردها و بهترین مصالح و تجهیزات استفاده شده است.

شهردار خرم‌آباد از نصب عرشه تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خبر داد و خاطرنشان کرد: عملیات نصب عرشه این تقاطع با جانمایی ۱۸ تیر فلزی به طول ۳۲ متر و ارتفاع دو متری با وزن ۶۰۰ تن توسط شرکت ماشین‌سازی آغاز شده است.

بارانی تصریح کرد: چنین سازه‌ای به صورت یک‌تکه برای نخستین‌بار است که در استان لرستان ساخته می‌شود و با اینکه قرار بود سه ماهه تحویل داده شود، ۱۵ درصد قبل از تعهد انجام و تحویل کارفرما شده است. پروژه تقاطع غیرهمسطح شریعتی قرار بود ۱۸ ماهه به بهره‌برداری برسد، اما با توجه به پیشرفت این پروژه و تلاش شهرداری برای کاهش این مدت زمان، این طرح مهم شهری تا پیش از فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: برای اجرای این طرح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون ۳۰۰ میلیارد آن به پیمانکار پرداخت شده است و سایر هزینه‌ها نیز از طریق فروش چندین قطعه زمین متعلق به شهرداری تأمین می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 705551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.