ماه در وضعیت تربیع اول قرار می‌گیرد

ماه بیست‌ونهم آبان‌ از تربیع اول عبور می‌کند و نیمه‌شب نیز غروب می‌کند، این پدیده در اصفهان از ساعت ۱۲:۵۱ تا ۲۳:۳۰ قابل رصد خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه دوشنبه_بیست‌ونهم آبان‌_ از تربیع اول عبور می‌کند و نیمه‌شب نیز غروب می‌کند، این پدیده از اصفهان از ساعت ۱۲:۵۱ تا ۲۳:۳۰ قابل رصد خواهد بود. در این زمان از چرخه ماهانه، تقریباً نیمه روشن به نظر می‌رسد، ماه هر چهار هفته یک بار به دور زمین می‌چرخد و باعث می‌‎شود فازهای آن از ماه نو، تربیع اول، ماه کامل و تربیع آخر هر ۲۹.۵ روز یک بار تغییر کند.

همان‌طور که ماه در این چرخه پیشرفت می‌کند در زمان‌های مختلف روز قابل مشاهده است، به‌طوری که در تربیع اول هنگام غروب خورشید در ارتفاعات آسمان ظاهر می‌شود و نیمه‌شب نیز غروب می‌کند. ماه در روزهای آینده هر روز دیرتر غروب می‌کند و بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود. زمانی که به فاز کامل می‌رسد نیز بیشتر ساعات شب قابل مشاهده خواهد بود، حوالی غروب خورشید طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند.

مقارنه ماه و سیاره زحل

ماه و سیاره زحل دوشنبه _بیست‌ونهم آبان_ در یک راستا قرار می‌گیرند و ماه هفت روزه از زاویه دو درجه و ۴۳ دقیقه‌ای جنوب سیاره زحل عبور می‌کند. این پدیده از اصفهان از ساعت ۱۲:۴۹ تا ۲۳:۴۷ قابل رصد خواهد بود. ماه در قدر منفی ۱۲.۰ و سیاره زحل در قدر ۰.۶ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند گرفت. این دو جرم آسمانی به‌قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی قابل مشاهده هستند.

نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر

ماه و سیاره زحل بیست‌ونهم آبان به یکدیگر نزدیک می‌شوند و ماه هفت‌روزه از زاویه دو درجه و ۲۹ دقیقه‌ای سیاره زحل می‌گذرد. این پدیده از اصفهان از ساعت ۱۲:۴۹ تا ۲۳:۴۷ قابل رصد است، ماه با قدر منفی ۱۲.۱ و سیاره زحل در قدر ۰.۶ هر دو در صورت فلکی دلو قرار دارند. این دو جرم آسمانی به‌قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی قابل مشاهده هستند.

کد خبر 705541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.