مدیران در برابر بارش ‌برف و باران غافلگیر نشوند

استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع فصل سرما و بارش، خطاب به مدیران استان، گفت: غافلگیری در برابر پدیده‌های جوی پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که عصر یکشنبه _ بیست و هشتم آبان ماه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فصل بارش و سرما فرا رسیده است و مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران باید در این فصل در آمادگی کامل باشند و منتظر اعلام هشدار نباشند.

وی گفت: در فصل سرما هر لحظه ممکن است شاهد جریان‌های فصلی، بارش و سرما باشیم که مدیران باید مراقبت حداکثری را اعمال نمایند.

استاندار کرمانشاه گفت: هرگونه ترک فعل و یا عذر در صورت بروز هر گونه مشکل غیرقابل پذیرش است و مدیران دستگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کامل داشته باشند که در برابر شرایط بحرانی و بارش‌های برف و باران دچار غافلگیری نشوند.

وی گفت: در نیمه اول سال جاری حدود ۳۰ کیلومتر لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها در سطح استان کرمانشاه انجام شده است و پس از پایان بارش‌های پیش رو، لایروبی در سایر مناطق استان باید با جدیت ادامه یابد.

صحرایی گفت: رودخانه‌هایی در کرمانشاه داریم که حدود ۱۳ سال است به خوبی لایروبی نشده‌اند و شاید اکنون که اولین بارش‌ها را داریم و جذب زمین بالا و رودخانه‌ها خالی است مشکلی رخ ندهد، اما برای بارش‌های آتی می‌تواند مشکل ساز شود.

وی گفت: متأسفانه گزارش‌های از تخلیه نخاله در برخی شهرستان‌های استان دریافت شده است و فرمانداران موظف هستند با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های مسئول با جدیت با این موضوع برخورد قاطع و بازدارنده اعمال نمایند،

استاندار کرمانشاه در پایان گفت، هرگونه قصور در تخلیه نخاله، خصوصاً در مناطق حساس همچون بستر رودخانه‌ها می‌تواند باعث خسارت مالی و جانی شود و چنین خساراتی قابل جبران نیست و لذا انتظار می‌رود فرمانداران اقدام قاطعی داشته باشند.

کد خبر 705473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.