کرمانشاه برای ترویج کتابخوانی باید بر کودکان و نوجوان تمرکز کند

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم افرایش روحیه کتابخوانی، گفت: کرمانشاه برای ترویج جریان کتابخوانی باید بر کودکان و نوجوان تمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی ظهر _ یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در مراسم و آئین تجلیل از کتابخوانان و کتابداران برتر و همچنین فعالان این عرصه که با حضور جمعی از مسئولین استانی در کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مفتخر به دینی هستیم که معجزه الهی برای ما کتاب است و در این دین توصیه شده هم در فضای دینی هم در فضای تربیتی هرچقدر می‌توانیم کتاب بخوانیم.

وی با اشاره به اینکه جامعه به سوی فضای فناوری و فن سالاری رفته، افزود: با این شرایط و محروم ماندن برخی از موقعیت‌های ترویج کتابخوانی نیازمند همت جمعی برای سوق دادن جامعه به مسیر کتابخوانی خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از افتخارات میراثی ما مجموعه کم نظیری از میراث ماندگار معنوی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که در کنار همه نعمت‌های الهی باید در فضایی که به واسطه گستردگی فناوری‌ها مردم را خواه ناخواه از جو کتابخوانی دور کرده استفاده کنیم.

صحرایی خاطر نشان کرد: ما اگر در کرمانشاه بخواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم تمام حوزه‌ها و قشرها به کتاب نگاهی مثبت و مشتاقانه داشته باشند نیازمند سلول بنیادینی به اسم محتوای امیدوار کننده خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برای کتابخوان کردن جامعه نمی‌توان تنها با پوستر و بنر کاری کرد، گفت: هرچقدر در و دیوار شهر را با محتوای کتاب آغشته کنیم اما بدون تقویت ارزش‌های درونی و ایجاد فضای توأم با خوشبینی و امید تأثیر چشمگیری نخواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تلاش برای ارتقای جامعه برای کتابخوانی، عنوان کرد: باید توجه داشت که مبادا برای ارتقا کتابخوانی و مباحث فرهنگی جلوه‌های سلبی را پررنگ‌تر کنیم چرا که گاهی اوقات می‌بینیم که فعال ناخواسته دچار بدگویی می‌شوند.

صحرایی بیان کرد: بنابراین محتوای کتاب‌ها باید با توجه بیشتر و به دور از ارائه مطالب گزنده فضای امیدوارتری را برای جامعه ترسیم کند زیرا کتابخوان شدن در شرایطی که محتوای تلخ، زرد و ناامید صورت گیرد هیچ دردی از جامعه دوا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کتاب خواندن باید مفید و ثمر بخش باشد، مطرح کرد: آنچه که شایسته افتخار است کتاب بر جریان امیدواری استواری است و به تعبیر مقام معظم رهبری امروز مهم‌ترین جهاد ما دمیدن روح امید مبتنی بر واقعیت در جامعه است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود که بر قشر نوجوان و کودکان تمرکز بیشتر انجام گیرد و با فعالیت هوشمندانه‌تری برای تشویق این جامعه هدف در عرصه کتاب و کتابخوانی برنامه‌ریزی دقیق داشت.

صحرایی در پایان یادآور شد: کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین قشر جامعه در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده و بهتر است که در آموزش تمام خوبی‌ها به نونهالان و و نوجوانان بپردازیم که در گام نخست وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز با ۲۶ هزار معلم و فرهنگی بستر خوبی برای تحقق این امر خواهد بود.

منبع: مهر

کد خبر 705449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.