انتقاد عضو شورای شهر از حذف و سانسور پروژه‌های محرومیت زدایی شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اولویت بندی طرح‌های بزرگ شهرداری همچون زیرگذر گویم، طرح‌های محرومیت زدایی را حذف و سانسور کرده است، گفت: نباید اجازه داده شود تا به بهانه اجرای طرح های بزرگ، طرح‌های خرد راکت بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدرضا هاجری امروز _ یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در یکصد و سی‌وششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: شهرها و محلات در کنار بعد کالبدی، ساختمان، کوچه و مغازه‌ها، دارای بعد روحی و هویتی است که در اندیشه شهر سازی مدرن فقط روی بعد کالبدی شهر و محله متمرکز شده و به روح و هویت شهر و محلات توجه نشده است.

وی افزود: خانه‌ها فقط چند آجر، بتن، سیمان با برج سازی و بلند و کوتاه سازی نیست، بلکه روح و هویت زندگی جمعی می‌خواهد تا مردم احساس دلبستگی و تعلق خاطر نسبت به محل زندگی خود داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهر و محلات را فقط سکونت گاه و خوابگاه دیدن و روح و هویت ساکنین را فراموش کردن، اثرات نوسازی بی قواره را از بین می‌برد، اضافه کرد: در نوسازی‌های شهر و محلات نه تنها هویت سازی نمی‌کنیم بلکه هویت زدایی از شهر و محلات صورت می‌گیرد. لذا شهر و محله بدون ساکنان، فقط چند خیابان و چند کوچه و تعدادی خانه است که حکم پیدا کردن آدرس را دارد.

هاجری همچنین با اشاره به اینکه اولویت بندی طرح‌های بزرگ شهرداری همچون زیرگذر گویم، طرح‌های محرومیت زدایی را حذف و سانسور کرده است، ادامه داد: تملک‌های کوچک در محلات کم برخوردار به منظور تعریض کوچه‌هایی است که معروف به قهر و آشتی بوده و هیچ خودرویی اعم از شخصی، آمبولانس و آتش نشانی قادر به تردد در آنها نیست. این در حالی است که علی رغم وجود طرح و تخصیص بودجه، مانع اجرای محرومیت زدایی حقیقی و واقعی می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خطاب به شهردار شیراز تصریح کرد: ضروری است تا اولویت اول در تملک‌ها، مشخص شدن محلات محروم باشد.

هاجری تاکید کرد: نباید اجازه داده شود تا به بهانه اجرای طرح‌های بزرگ، طرح‌های خرد راکت بماند. چرا که فقرا و مستضعفین در این محلات زندگی می‌کنند و این قشر باید در صف اول حمایت‌ها قرار گیرد.

کد خبر 705448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.