کمبود ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه پردیسان قم

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: منطقه پردیسان طی سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی از جمعیت روبه‌رو بوده است و در راستای پیشگیری از حوادث، نیازمند افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در این منطقه هستیم.

علیرضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان با اشاره به ویژگی‌های منطقه پردیسان اظهار کرد: منطقه پردیسان با دارا بودن ۲۵۷۸ هکتار مساحت، در حال حاضر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مساحت کل فضای سبز ۳۳۸ هکتار است، افزود: در حال حاضر ۲۷ بوستان ،۲۶ زمین بازی کودکان، ۲۶۵ مورد مجموعه ورزشی در منطقه پردیسان وجود دارد و ۷۰ تن زباله در شبانه‌روز از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تصریح کرد: سه ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک پردیسان وجود دارد و با توجه به افزایش جمعیت شهرک، در راستای افزایش ایمنی شهروندان و مجتمع‌ها، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در منطقه مناسب نیست.

مظفری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به تعداد ایستگاه‌های موجود در پردیسان اضافه کنیم، تصریح کرد: از دیگر مشکلات اساسی منطقه می‌توان به نبود پیاده‌روهای مناسب در پردیسان اشاره کرد و شهرداری قم در مسیر حل این مشکل، ۷۰ درصد بودجه پروژه‌های عمرانی سال آینده را صرف احداث شبکه معابر و پیاده‌راه کرده است.

وی ادامه داد: با مصوبه کمیسیون ماده ۵، زمین‌های واقع در خیابان‌های ۱۶ متری و بالاتر قابلیت صدور پروانه را دارد و شهروندان می‌توانند برای زمین‌هایی با کاربری تجاری پروانه اخذ کنند.

کد خبر 705423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.