مساعدت شورای شهر اصفهان در احداث مسکن خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول و بیشتر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، لوایح بررسی شده در صدودهمین جلسه شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در گفت‌وگوی خبری پس از صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) امروز در خدمت تعدادی از پرستاران و همچنین همسران جانبازان ضایعه نخاعی بودیم. جلسه خوبی بود که حول محور تکریم از این عزیزان صورت گرفت و این کمترین کاری است که از عهده ما برای قدردانی از زحمات این عزیزان می‌توانست انجام شد.

وی با اشاره به حضور احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در ادامه جلسه امروز تصریح کرد: سه، چهار موضوع محوری در این جلسه مطرح و مطالباتی که قرار است به نمایندگی از مردم دنبال کنیم بیان شد؛ موضوعات مرتبط با آلایندگی هوا، اصلاح نمایشگرهای وضعیت آلودگی هوا به عنوان یک ابزار برای اقدام به‌موقع و کنترل شرایط پیش از حاد شدن آن، برخورد بدون اغماض و جدی و افزایش برخوردها با منابع آلاینده هوای اصفهان که نقش اصلی را دارند، به‌خصوص در حوزه صنایع از مهم‌ترین مسائل بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به سبقه مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در استان‌های مجاور، موضوع آب به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شد تا به عنوان یکی از مدیران استان با نظرات کارشناسی خود به وزارت نیرو کمک کند تا اشکالاتی که برخی از پروژه‌های آبی استان با آن روبه‌روست یا کم‌تحرکی‌هایی که به بهانه‌های محیط زیستی مطرح می‌شود، مورد پیگیری قرار گیرد تا ما بتوانیم به عنوان یکی از مراجع دخیل در اجرای پروژه‌های آتی در جلسات آینده مطالبات لازم را از مدیرکل محیط زیست داشته باشیم و ایشان هم با اقدامات جدی پاسخگوی مردم اصفهان باشند.

صالحی با اشاره به بررسی نحوه توزیع عوارض آلایندگی صنایع گفت: بخشی از نظرات کارشناسی محیط زیست به‌خصوص در تعیین ضرایب در این زمینه مهم است، بنابراین از مدیرکل محیط زیست خواسته شد تا با ادله فنی و عادلانه و بی‌توجه به قدرت‌های اقتصادی و غیراقتصادی در صنایع آلاینده به وظایف خود، مانند گذشته به بهترین نحو عمل کنند.

وی با اشاره به لوایح مطرح شده در جلسه امروز گفت: امروز دو لایحه اهدای کمک در صحن شورا بررسی شد که با نظر اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب نرسید.

وی افزود: لایحه اصلاح تعرفه‌های پارکینگ‌های شهرداری توسط کمیسیون تخصصی بررسی و نکات و شروطی مطرح شده بود که ماهیتاً لایحه را تأیید نمی‌کرد و همین نظر کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل در جلسه امروز به تصویب رسید، بنابراین این لایحه مصوب نشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه کمک و مساعدت در احداث مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر و خانواده‌های دارای سه قلو بررسی شد که به اتفاق آرا به تصویب رسید.

وی افزود: قرارداد تنظیمی بابت واگذاری ۹ پلاک زمین از شرکت مترو به شهرداری در ازای معوضات ریالی و ملکی بررسی شد که این مورد نیز به تصویب رسید.

صالحی اظهار کرد: در بخش نطق‌ها و تذکرات، همکارانم با توجه به اتفاقات اخیر، موضوعات مرتبط با آب و مطالبه از دولت در خصوص وعده‌ها در این زمینه را مطرح کردند. در این راستا مسائلی از جمله بارگذاری نشدن مجدد و غیر از نیاز شرب استان‌های مجاور بر منابع آبی حوضه آبریز زاینده‌رود، خطرات زیست‌محیطی، ضعیف و نحیف شدن این حوضه آبریز و لزوم احقاق حق مردم توسط نمایندگان و مدیران استان مطرح شد. امیدواریم روزشمار وعده‌ها در معرض دید مردم قرار گیرد تا شاهد پیگیری مطالبات مستمر باشیم و این وعده‌ها به عرصه عمل دربیاید.

کد خبر 705419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.