هشدار قرمز هواشناسی برای خوزستان

با توجه به بارش شدید باران همراه با رگبار، رعد و برق، باد شدید و انتظار بارش تگرگ در مناطق مستعد، برای فردا (دوشنبه) هشدار قرمز هواشناسی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تأثیر سامانه بارشی را به‌تدریج از اواسط وقت امروز تا اواسط روز سه‌شنبه (به‌ویژه روز دوشنبه) روی استان نشان می‌دهد که سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب مناطق استان، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و ارتفاعات استان خواهد بود و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر در اغلب نقاط استان وجود دارد. شمال خلیج فارس از اواسط وقت امروز تا اواخر روز دوشنبه (به‌ویژه روز دوشنبه) مواج و طوفانی، همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران همراه با رگبار، رعد و برق، باد شدید و انتظار بارش تگرگ در مناطق مستعد، هشدار قرمز هواشناسی صادر شده است که باید تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به‌کار گرفته شود.

وی اضافه کرد در شبانه روز گذشته دزفول و گتوند با ۲۷.۱ و ایذه با ۶.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند، علاوه بر آن حداکثر دمای اهواز به ۲۵.۶ و حداقل به ۱۴.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 705365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.