کانون خانواده بهترین محل برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: ترویج مطالعه به شکل خانوادگی امری بسیار مؤثر است و کانون خانواده می‌تواند بهترین محل برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه امام خامنه‌ای شهر سنندج اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو نهاد تأثیرگذار در ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی هستند که تاکنون اقدامات خوبی را نیز انجام داده‌اند، اما نیازمند کارهای عمقی و ریشه‌ای هستیم.

وی افزود: شرط اول برای ترویج کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه این است که از خودمان شروع کنیم و اول خود کتابداران، مسئولان و صاحب‌نظران جامعه باید کتاب‌خوان باشند تا سایر گروه‌های جامعه نیز از آن‌ها تأثیر بپذیرند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه در حال حاضر مقوله مطالعه در جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی ما به صرف خواندن کتب درسی خلاصه شده است، گفت: حدود یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر جمعیت استان کردستان است که از این تعداد فقط ۴۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که رقم پایینی است.

حجت‌الاسلام پورذهبی ادامه داد: ترویج مطالعه به شکل خانوادگی نیز امری بسیار مؤثر است و کانون خانواده می‌تواند بهترین محل ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باشد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای کتاب افزود: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه ما رواج پیدا کند و کتاب‌های ارزشمندی که در خانه‌ها و قفسه کتابخانه‌ها خاک می‌خورد، به افراد دوستدار کتاب اهدا شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: داشتن علاقه نسبت به مطالعه کتاب، کتاب‌شناسی، هدایت و معرفی نوجوانان و جوانان به سمت کتاب‌های ارزشمند و عمق‌بخشی به فعالیت‌های حوزه کتاب از دیگر مسائل حائز اهمیت در ترویج فرهنگ مطالعه است که کتابداران، کتاب‌خوانان و والدین می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری را ایفا کنند.

کانون خانواده بهترین محل برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است

بزرگترین معجزه دین اسلام کتاب است

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه شهر سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: بزرگترین معجزه پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام، کتاب قرآن کریم است که هر روز برای ما تازگی دارد و کهنه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن کریم همه مسائل را دربرمی‌گیرد، افزود: این کتاب بزرگترین مبلغ، پیام‌رسان و روشنگر مسائل مختلف بوده که پیشرفت و آبادانی جوامع و حفظ کرامت انسانی را توصیه کرده است.

امام جمعه شهر سنندج خاطرنشان کرد: خداوند متعال قرآن کریم را برای سعادت و پیشرفت جامعه بشری نازل کرده است که اگر به دقت این کتاب مطالعه می‌شد، ما امروز این همه جنگ و کشتار را شاهد نبودیم.

کد خبر 705355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.