انعقاد تفاهم‌نامه اجرای نقشه مهندسی فرهنگی با حوزه‌های علمیه البرز

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و برنامه‌های اجرایی حوزه علمیه استان البرز در راستای هماهنگی بودجه‌های فرهنگی، یکنواخت کردن، جلوگیری از موازی‌کاری و اجرای صحیح برنامه‌ها و فعالیت‌هایی فرهنگی طی تفاهم‌نامه‌ای تصویب و منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا سعیدی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با حوزه علمیه استان البرز، اظهار کرد: از آنجا که اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور جزو تأکیدات و خواسته‌های مقام معظم رهبری بوده است و ایشان راه علاج عارضه‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه را عمل به این سند می‌دانند و بیان می‌کنند که یکی از مهم‌ترین تکلیف ما در درجه نخست مهندسی فرهنگی کشور است که این سند فرهنگی در استان البرز تدوین و تصویب شده است.

وی افزود: در راستای هم‌افزایی میان دستگاه‌ها با مجموعه مدیریت شهری اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف با هدف اجرایی کردن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به عنوان سند بالادستی و کارشناسانه‌ترین سند در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: در این تفاهم‌نامه مدیریت شهری متعهد شده است تا ۵۰ درصد از هزینه‌های اجرایی به دستگاه متولی را تقبل و پرداخت کند، در این تفاهم‌نامه مسائل اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی انتخاب و ذیل آن‌ها برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی تعریف و از سوی حوزه علمیه اجرا و نظارت می‌شود.

سعیدی اضافه کرد: سهم استان‌ها در نقشه مهندسی فرهنگی استان البرز به تناسب برنامه‌های پیشنهادی و حجم کار اجرا شده، مشخص شده است.

کد خبر 705334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.