آزادسازی بیش از ۱۴۷ هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش از ۱۴۷ هکتار از زمین‌های دولتی این استان به ارزش ۱۲ هزار و ۶۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری اظهار کرد: به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی از سوی نیروهای یگان حفاظت اراضی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان این اراضی شناسایی و با حمایت دستگاه قضائی در قالب ۳۳ عملیات رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است، افزود: این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی، محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان نخواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ساخت‌وسازهای بی‌رویه توازن شهر و حاشیه را بر هم می‌زند و در این زمینه با افراد سودجو مقابله خواهیم کرد.

اکبری تاکید کرد: افرادی که در داخل محدوده اراضی ملی و دولتی اقدام به خرید زمین با عناوین مختلف می‌کنند مراقب زمین‌خواران و افراد فرصت‌طلب باشند و قبل از هرگونه معامله از مراجع ذی‌صلاح استعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی دولتی نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند علاوه بر سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

کد خبر 705236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.