وعده‌های وزیر نیرو باید مکتوب و پیگیری شود / جبران بی‌عدالتی‌ها در حق مردم اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزیر نیرو طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وعده‌هایی داده و عمل نکرده است و دیروز بار دیگر قول داد؛ این قول‌ها باید مکتوب و پیگیری شود تا بی‌عدالتی‌ها در حق مردم اصفهان جبران شود، امیدواریم حرکت روز گذشته و مجموعه اقدامات منجر به دستاوردهای مثبتی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وهشتم آبان_ در نطق پیش از دستور صدودهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) بزرگ‌قهرمان کربلا و بزرگ‌پرستار عالم است و انتخاب این روز به عنوان روز پرستار افتخاری برای جامعه پرستاری محسوب می‌شود.

وی افزود: در چهل‌وپنجمین روز جنایت اسرائیل علیه مردم غزه هستیم، شنیدن و دیدن این جنایات برای هیچ انسان دردمندی قابل تحمل نیست؛ دنیا چطور می‌تواند این جنایات را تحمل کند؟ چه سیستم ظالمانه‌ای در جهان حاکم است که با وجود محکوم کردن این جنایات توسط مردم سراسر جهان، به این جنگ خاتمه نمی‌دهد؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان مجاور و افتتاح بعضی پروژه‌ها گفت: همه ما از عمران، آبادانی و اجرای پروژه‌ها در سراسر ایران خوشحال می‌شویم، اما تبعیض در تقسیم حقابه و بی‌توجهی به ذی‌حقان آب زاینده‌رود را نمی‌توانیم تحمل کنیم.

نورصالحی ادامه داد: پروژه‌هایی بنا بوده است به صورت هم‌زمان در کشور اتفاق بیفتد، اما به پروژه‌های استان‌های دیگر توجه شده و توجهی به استان ما نشده؛ این ناشی از بی‌عدالتی و بی‌مهری است.

وی گفت: روز گذشته جلسات فراوانی در این خصوص داشتیم؛ رویکرد این بود که به نوعی در اعتراض به این اقدام ناعادلانه که به‌طور عمده مقصر آن وزارت نیرو است، نمایندگان و اعضای شورا استعفا دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جلسه با وزرای کشور و نیرو گفت: شب گذشته جلسه‌ای پنج‌ساعته در استانداری تشکیل شد، وزرا شاهد بودند که کشاورزان چطور با سوز و آه از مشکلات آب گفتند. حقوق این کشاورزان و حقابه آنها نادیده گرفته شده و به سایر منابع تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه جلسه شورای تأمین استان نیز تشکیل شده است و امیدواریم مجموعه این اقدامات دستاوردهای خوبی داشته باشد، افزود: از دو سال پیش انتقال آب تونل سوم کوهرنگ که اجرای آن ۲۰ سال طول کشیده و ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش روز آن است، متوقف شده است که وعده دادند طی ماه‌های آینده از سر گرفته شود.

نورصالحی بیان کرد: پروژه تونل بهشت‌آباد نیز متوقف شده بود و در این دولت ادامه پیدا نکرد، از این‌رو همه مسئولان پیگیر هستند تا این پروژه‌ها از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ قول‌هایی داده و عمل نکرده است و دیروز بار دیگر قول دادند که این قول‌ها باید مکتوب و پیگیری شود تا این بی‌عدالتی‌ها در حق مردم اصفهان جبران شود، گفت: امیدواریم حرکت روز گذشته و مجموعه اقدامات منجر به دستاوردهای مثبتی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه تاکید می‌کردند کسی با تخصیص آب شرب مخالفت ندارد، اما فضای سبز اصفهان امروز به شدت دچار تنش است، حتی تأمین پساب هم کفاف آن را نمی‌دهد، ما در حال از دست دادن درختان چند صد ساله هستیم که خساراتی دارد و مردم این را تحمل نمی‌کنند.

کد خبر 705234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.