فرسودگی ۷۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی شهر سنندج

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر سنندج فرسوده است، اما طرح‌هایی برای نوسازی این ناوگان در دستور کار قرار دارد.

حمید خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر شهر سنندج دارای حدود ۴۸ دستگاه اتوبوس است که ۲۸ دستگاه آن فعال بوده و سایر اتوبوس‌ها اسقاطی است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوس‌رانی شهر سنندج فرسوده است، افزود: سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس را با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان خریداری کردیم که تاکنون پنج دستگاه به ما تحویل داده شده و شرکت‌های سازنده خودور مابقی ۱۵ دستگاه را هنوز تحویل نداده‌اند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: در حال حاضر سه هزار و ۱۲۲ دستگاه تاکسی در شهر سنندج وجود دارد که از این تعداد ۷۰ درصد که حدود بیش از ۲ هزار دستگاه را شامل می‌شود، فرسوده هستند.

خضری تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت جدید در حوزه ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی افتاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری کشور بود که تقریباً از تابستان سال گذشته این کار آغاز شد و دو شرکت سازنده خودرو، طرف قرارداد وزارت کشور شدند تا تاکسی و اتوبوس را برای کل کشور تأمین کنند.

نوسازی ۲۳۰ دستگاه تاکسی در شهر سنندج

وی ادامه داد: ما نیز از این قضیه مستثنی نیستیم و ۲۳۰ دستگاه تاکسی را از اواخر بهمن سال گذشته تاکنون نوسازی کرده‌ایم و ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز خریداری شده است که تاکنون پنج دستگاه را تحویل گرفته‌ایم.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج قیمت کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس را حدود ۱۱ میلیارد تومان دانست و گفت: در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه تمام‌شده خرید اتوبوس، دیگر این بخش جذابیت مالی برای سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی نداشته و هم‌اکنون فقط ۱۲ دستگاه اتوبوس از شرکت‌های بخش خصوصی فعال در گذشته، در ناوگان اتوبوس‌رانی شهر سنندج فعالیت می‌کنند.

خضری با بیان اینکه تعداد تاکسی شهر سنندج به نسبت سرانه جمعیتی آن به‌هیچ‌وجه زیاد نیست، افزود: بر اساس سرانه کشوری باید برای هر ۱۵۰ نفر یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد که با توجه به جمعیت شهر سنندج ما باید حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی فعال داشتیم، در صورتی که اکنون سه هزار و ۱۲۲ دستگاه وجود دارد و از این میزان هم حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دستگاه اسقاطی است.

کد خبر 705216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.