دولت تلاش می‌کند تا هرچه زودتر مشکلات آبی استان اصفهان علاج شود

وزیر کشور گفت: تلاش جدی توسط رئیس جمهور، معاون اول، وزیر نیرو و استاندار اصفهان در جریان است تا مشکلات آبی استان هر چه زودتر و قوی‌تر علاج شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی عصر امروز _بیست‌و هشتم آبان_ پس از نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای کاهش دغدغه مردم اصفهان، اظهار کرد: من و وزیر نیرو، حامل سلام رئیس جمهور به مردم شریف اصفهان و به ویژه کشاورزان عزیز، زحمتکش و شهیدپرور هستیم.

وی افزود: برای شنیدن دغدغه‌ها و تبیین آنچه اتفاق افتاده اینجا حضور یافتیم، جلسه مفصلی بود، مسئولان و خبرگان دانشگاهی، کشاورزان و نمایندگان مجلس مسائل، سوالات و ابهامات را مطرح کردند که توسط وزیر نیرو تبیین و توضیحات لازم توسط وزیر نیرو داده شد که قانع کننده بود.

وزیر کشور گفت: تلاش جدی توسط رئیس جمهور، معاون اول، وزیر نیرو و استاندار اصفهان در جریان است تا مشکلات آبی استان هر چه زودتر و قوی‌تر علاج شود، طرح‌هایی در دستور کار است که توضیح آن در جلسه داده شد و اقناع کننده بود.

وحیدی اضافه کرد: خیال کشاورزان راحت باشد، وضعیت رهاسازی آب برای کشاورزان مناسب است، در ادامه نیز پمپاژهایی که لازم است در زمان مناسب اجرا می‌شود، پروژه‌هایی که اشاره شد در دستور کار است و استانداری پیگیر آن است.

وی تصریح کرد: هیچ پروژه‌ای در هیچ جا اجرا نشده که بخواهد سهم آب مردم اصفهان را کاهش دهد و برای مردم اصفهان دغدغه ایجاد کند.

وزیر کشور گفت: کار سد خراسان که اکنون با قدرت به شکل شبانه‌روز در حال انجام است و منابع مالی آن تأمین شده است، این کار در این دولت راه افتاده و پیش از این فعالیتی نداشته است، درخصوص کوهرنگ ۳ نیز مراحل نهایی سد انجام و مطالعات تکمیل شده و در آینده‌ای که از نظر جوی امکان پذیر باشد کار سد انجام خواهد شد.

وحیدی اضافه کرد: همت و عزم لازم در وزارت نیرو کاملاً قابل احساس است. پمپاژ آب از کوهرنگ سه نیز در زمان مناسب و براساس نیازها انجام خواهد شد.

کد خبر 705186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.