مشارکت اجتماعی بر کیفیت برنامه کنگره شهدای تیران و کرون می‌افزاید

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه کنگره سرداران و بیش از ۴۵۰ شهید این شهرستان بزودی برگزار می‌شود، گفت: مشارکت اجتماعی بر کیفیت برنامه این مراسم و یادواره‌های محلی می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی محمدی‌کیا عصر امروز _شنبه، بیست‌وهفتم آبان_ در جلسه برنامه‌ریزی کنگره سرداران و بیش از ۴۵۰ شهید تیران‌وکرون در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تقویت جلوه‌های مردمی و همکاری عمومی در برنامه‌های شهدا به سبب جایگاه مردمی آنان در تقویت کمی و کیفی برنامه‌ها نقش کارآمدی دارد که باید به این موضوع در کنگره بیشتر توجه شود.

وی افزود: مشارکت مردمی منجر به همکاری نکردن دستگاه‌های اداری و نظامی نخواهد شد، اما باعث می‌شود سازمان‌های دولتی از جریان‌های مردمی حمایت کنند.

فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای برنامه شهرستانی بکار گرفته خواهد شد، افزود: علاوه بر هم‌افزایی بخش دولتی، تشکل‌های مردم نهاد و مؤسسات مردمی نیز همکاری خواهند کرد.

محمدی‌کیا ادامه داد: برگزاری یادواره‌های شهدا به مردم واگذار شده که آنان همت خوبی تاکنون برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا داشته‌اند و این تعاملات اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موفق واقع شده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اداری باید در این عرصه همکار و پشتیبان جریان‌های مردمی باشند و نوآوری و جذب نسل جوان را در نظر بگیرند.

فرماندار تیران و کرون چاپ کتاب، تولید محتوای دیجیتال، اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، زیباسازی و نصب المان شهری را از برنامه‌های کنگره شهدای شهرستان تیران و کرون اعلام کرد و اظهار داشت: نهادهای مردمی با بهره‌گیری از ایده‌های جوانان و نوجوانان ایده‌های جذاب را به مرحله اجرا بگذارند.

محمدی‌کیا با اشاره به برنامه‌ریزی برای زمانبندی مناسب این مراسم گفت: زمستان امسال از جمله دهه فجر و بهار سال آینده پیشنهاد شده که کمیته‌های اجرایی بر اساس آمادگی کارهای خود و نظرسنجی، زمان قطعی نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پنجم اسفندماه روز ایثار و شهادت این شهرستان نامگذاری شده، اضافه کرد: این روز هم فرصت خوبی برای برگزاری این مراسم است.

فرماندار تیران و کرون به برگزاری یادواره‌های روستایی، محلی و قشری اشاره کرد و گفت: جریان برگزاری مراسم‌ها شکل گرفته و تا نهایی شدن آن باید رصد کامل از اقدامات صورت بگیرد.

تولید محتوای فرهنگی و هنری برای کنگره شهدا تیران و کرون

علی معینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اظهار کرد: فراخوان تولید محتوا به هنرمندان و مؤسسات اعلام شده و ظرفیت رسانه‌ای برای این موضوع فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی چاپ کتاب از خاطرات رزمندگان، تولید فیلم کوتاه، اجرای سرودهای همگانی و مسابقات فرهنگی صورت گرفته که متناسب با یادواره‌های شهدای محلات و اقشار برخی از این اقدامات اجرایی می‌شود.

کد خبر 705161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.