کشف بیش از ۱۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف بیش از هزار و ۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، محمد جواد راعی با بیان اینکه قاچاق داروهای غیرمجاز و کالاهای سلامت محور، علاوه بر اینکه سلامتی افراد جامعه را به شدت تهدید می‌کند، به اقتصاد کشور نیز ضربه می‌زند، اظهار کرد: در بازدید ضربتی از یکی از پاساژهای سطح شیراز، بیش از ۱۲ میلیارد ریال از انواع داروهای غیر مجاز و قاچاق، فرآورده‌های گیاهی و دست ساز و مکمل‌های ورزشی قاچاق، کشف و توقیف شد.

وی افزود: در این بازدید میدانی که با حضور کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه، مقام قضائی و نیروهای انتظامی انجام شد، شش واحد صنفی متخلف تعطیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم، همچنین از کشف تعدادی داروی سقط جنین در این بازدید خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع داروهای رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم محسوب می‌شود.

راعی خاطر نشان کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، داروهای مخدر، مکمل‌های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت مردم، در عطاری‌ها و صنوف عرضه مکمل‌های ورزشی ممنوع است.

کد خبر 705155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.