۷ استاد دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران یک درصد برتر جهان

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس گزارش آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی بر استناد یک درصد جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم، هفت عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در این فهرست قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، حامد قادرزاده اظهار کرد: یکی از مهمترین پایگاه‌های استنادی در سطح جهان پایگاه web of science است که پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که در این پایگاه دریافت کرده‌اند، مرتب‌سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان پژوهشگران علمی در نظر گرفته می‌شوند.

وی افزود: بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنهاست و بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته‌اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ۱۰ سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین‌المللی دست یابند، در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: طبق گزارش آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم، هفت عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان در این فهرست قرار گرفتند.

قادرزاده گفت: هیمن شهابی و عطااله شیرزادی هر دو در حوزه موضوعی چندرشته‌ای، عبدالله سلیمی در حوزه موضوعی شیمی، کامران چپی در حوزه موضوعی محیط زیست، قباد شفیعی و حسن بیورانی هر دو در حوزه موضوعی مهندسی و جعفر عبداله زاده در حوزه موضوعی علوم گیاهی و جانوری اساتید قرار گرفته در این فهرست هستند.

کد خبر 705144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.