رئیس جمهور حساسیت بالایی روی مسئله آب اصفهان دارد

وزیر کشور گفت: شخص رئیس جمهور حساسیت بسیاری بر مسئله آب اصفهان دارد، پروژه‌ها با قدرت دنبال خواهد شد، ما از خدا می‌خواهیم که به مردم اصفهان خدمت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی عصر امروز_بیست‌و هشتم آبان_ در نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزان بهترین تولید کنندگان و بیشتر زحمت کشان جامعه هستند، امنیت غذایی کشور وابسته به کشاورزان است، کشاورزان اصفهان با سابقه مجاهدت، رزمندگی و شهیدپروری جایگاه ویژه‌ای دارند، در این راستا مسائل آب اصفهان دائماً در مرکز مورد توجه است.

وی افزود: امروز مشکلات تنش آبی گسترده‌ای در سراسر کشور داریم، در خراسان، مشهد، همدان و تهران نگرانی‌هایی برای آب شرب ایجاد شد، شهادت می‌دهم وزیر نیرو در تمام این حوزه‌ها تلاش می‌کند تا کمترین مشکل ایجاد شود.

وزیر کشور تاکید کرد: پاسخگویی یکی از مهم‌ترین اصولی است که در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است. دولت سیزدهم دولت پاسخگویی است و نمی‌خواهد چیزی را از کسی پنهان کند. در خصوص اصفهان ممکن است برخی تصور کنند به مسائل استان توجه نداریم، اما با قاطعیت میگویم مسائل استان اصفهان از جمله مشکلات آب و فرونشست در استانی که مرکز تمدن ایران است و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب نموده مورد توجه جدی است.

وحیدی تصریح کرد: تلاش دوستان ما در وزارت نیرو تأمین آب برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهان بوده است، امسال این نگرانی رفع و آب کشت پاییزه کشاورزان تأمین شد، همانطور که وزیر نیرو هم گفتند در این راستا پمپاژ آب از کوهرنگ۳ نیز در آینده انجام خواهد شد.

وزیر کشور ادامه داد: در سد خرسان منابع مالی خوبی تأمین و پیش‌بینی شده است و بر اساس اعلام مسئول پروژه تا پایان ۱۴۰۴ این سد راه‌اندازی خواهد شد.

وحیدی خاطرنشان کرد: ما مدیون مردم هستیم و باید در خدمت آنها، به ویژه کشاورزان باشیم. در بحث انتقال آب از دریا، پروژه ۵۰۰ کیلومتر جلو رفته است که نسبت به مدت زمان انجام شده سرعت پروژه مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت و شخص رئیس جمهور به ما مأموریت دادند که سخنان کشاورزان و مطالبه گران اصفهان را بشنویم و راهکارها را در نظر بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه آب بن- بروجن نباید جز برای شرب استفاده شود خاطرنشان کرد: درباره هر بارگذاری اضافه‌ای خیالتان راحت باشد که برخورد می‌کنیم، نه قرار است بارگذاری اضافه‌ای انجام شود و نه از بن-بروجن بارگذاری اضافه‌ای انجام شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در پروژه بن بروجن انتقال ۳۰ میلیون متر مکعب برای افق ۱۴۲۵ است، اکنون ۱۷ تا ۱۸ میلیون متر مکعب آب از طریق این تونل به بروجن انتقال می‌یابد.

وحیدی ادامه داد: این آب نیز پیش از این از محل دیگری برداشت می‌شده و اکنون محل برداشت جا به جا شده است.

وی تصریح کرد: تیم مشخصی از استان اصفهان از طرح بن بروجن بازدید کنند تا واقعیت‌های این طرح را آنگونه که هست درک کنند.

وزیر کشور بیان داشت: شخص رئیس جمهور حساسیت بسیاری بر مسئله آب اصفهان دارد، پروژه‌ها با قدرت دنبال خواهد شد، ما از خدا می‌خواهیم که به مردم اصفهان خدمت کنیم، آیت الله رئیسی به مردم اصفهان سلام رساندند و خواستار رفع دغدغه‌های مردم اصفهان شدند.

وی خاطرنشان کرد: پایبندی مردم اصفهان و کشاورزان به نظام و انقلاب ثابت شده است، ان شاءالله که همگی یک زبان، یک صدا و همدل باشیم.

کد خبر 705136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.