پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ آغاز شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم وزرا امروز مصوب کنند پمپاژ تونل سوم کوهرنگ شروع و عملیات سد آن نیز آغاز شود، تونل و سد بهشت آباد نیز همزمان باید آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی عصر امروز_بیست‌و هشتم آبان_ در نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود و بیان مطالبات مردمی در این بخش به وزیران کشور و نیرو برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت شهر اصفهان، محیط زیست، فضای سبز، آثار تاریخی مسجد جامع و پل‌های تاریخی آثاری از فرونشست دارد، بیمارستان غرضی ممکن است به زودی تخلیه شود و جریان دائمی آب در زاینده رود راهکار حل این مشکل است.

وی با بیان اینکه مردم مجلس، دولت و شورا را از یکدیگر جدا نمی‌دانند، امروز از امام جمعه خواستیم تدبیری بیندیشند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم وزیران امروز مصوب کنند پمپاژ تونل سوم شروع و عملیات سد آن نیز آغاز شود، تونل و سد بهشت آباد نیز همزمان باید آغاز شود و انتقال آب از جنوب استان نیز باید با جدیت دنبال شود.

نورصالحی بیان داشت: ما نمی‌گوییم آبی برای شرب منتقل نشود، اما تخصیص یزد از تونل سوم بود که امروز یک قطره آب ندارد و حدود ۹۰ میلیون متر مکعب آب برای شرب و صنعت از زاینده رود به یزد می‌رود که انتقال آب صنعت باید متوقف شود، زیرا این‌ها منابع ملی است، آب اصفهان نباید به یزد برود و صنعت استان اصفهان ناچار باشد پول بدهد و آب دریا بخرد.

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با خطاب قراردادن وزیر کشور گفت: شما به عنوان یکی از مسئولان امنیتی کشور حتماً نسبت به تشویش اذهان عمومی حساس هستید اما در هفته گذشته متأسفانه در رسانه ملی و از برخی کرسی‌های مدیریتی به مردم درباره وضعیت زاینده‌رود و طرح‌های انتقال آب اطلاعات نادرست داده شد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: گفته شد برداشت بن-بروجن از زاینده‌رود موقتی است اما اگر قرار بوده این پروژه موقتی باشد چرا چند صد میلیارد تأسیسات برای آبگیر آن در کنار زاینده‌رود ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو اعلام می‌کند بن-بروجن جایگزین خط انتقال کوهرنگ است اما مگر خط شرقی-غربی با مسیر شمالی-جنوبی با مقاصد جدید قابل جایگزینی است؟ مضافاً اینکه قرار بود برداشت برای شرب باشد و نه برای صنعت و گردشگری.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه اگر بنا بر جایگزینی این دو خط است چرا تأسیسات انتقال خط کوهرنگ جمع‌آوری نمی‌شود، بیان داشت: اگر امروز مصرف آب شرب چهارمحال و بختیاری ۸ تا ۱۵ میلیون متر مکعب است چرا ۴۴ میلیون متر مکعب آب به نام شرب به این استان تخصیص می‌یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان با تاکید بر لزوم دقت نظر بر ارائه اطلاعات درست به مدیران عالی کشور توسط مدیران اجرایی گفت: آقای وزیر کشور خواهش می‌کنم تلاش کنید تا به رئیس جمهور اطلاعات صحیح انتقال یابد تا برای تصمیم‌گیری از آن بهره ببرند.

مصطفی نباتی نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تصریح کرد: ما برای آرزوهای خود از جمله نابودی رژیم صهیونیستی شمارشگر معکوس گذاشته‌ایم، برای بهشت آباد، کوهرنگ سه و انتقال آب دریا هم بنا داریم شمارشگر معکوس در دروازه دولت نصب کنیم.

امیر سامع، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بیان داشت: اگر بتوانیم مجوز زیست محیطی پروژه بهشت آباد را همین امروز گرفته و پیمانکار از فردا صبح کار خود را آغاز کند و اعتبارات آب جنوب استان امروز تأمین شود می‌توانیم به مردم این خبر را بدهیم که مشکلات در حال حل شدن است.

کد خبر 705135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 42
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    20 5
    نه به انتقال اب
  • محمدرضا شعله FR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    7 0
    میخواهی تغییر شغل بدهید که شعر میگویید .گوش همه پر است از این حرفها شعر تکراری نگویید
  • مانا IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    12 0
    با سلام لطفا در جایگاه یک مسئول، سخنانه مسئولانه بفرمایید، نه اینکه فرافکنی کنید، لطفا نظرات کارشناسان محیط زیست را در رابطه با حفر تونل مطالعه بفرمایید.
  • سپاهان IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    12 3
    با هزار دسیسه و کلک پارسال خط بن بروجن را ظرف ۲۴ ساعت عملیاتی کردند و مسعولان اصفهان در خواب بودند.اب رفته به جوی باز نمی گردد.
  • حاج حسین IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    17 3
    ان خیانتی که آقای خاتمی به اصفهان کرد واب زاینده رود را به یزد انتقال داد از جنایت نتانیاهو بد تر میباشد
  • امینی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    7 1
    شما خود سانسوری هم دارید؟؟؟ باباشما دیگه کی هستید.خخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    9 2
    خودتون خسته نکنید اصفهان جز ایران نیست کسی هم به فکر فرونشست وآلودگی و....نیست
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    2 1
    این چه تونلی است که با پمپاژ اجرائی میشود البته اگر بااستفاده از بادگیرپمپاژ شود به کاهش سوخت والوده گی هوای کشنده کمک میشود الله اکبر از اینهمه خلاقیت .هفت شهر...را عطار گشت .ما هنوز اخدر خم یک بن بست گیر کرده ایم
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    5 2
    آب از کجا بهتره صنایع آب رو در کنار دریا توسعه و انتقال بدن چرا باید صنایع آب بر در اصفهان و یزد گسترش پیدا کند وقتی تهدیدی برای زیست بوم این مناطق هستند
  • ایراندوست IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    7 1
    اب طبق طبیعت خودش باید حرکت کند!
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    سلام ما خیلی اثار تاریخی را دوست داریم چون هویت و شناسنامه ایران با عزت ماست ولی کاش دوستان کمی به علت فرونشست زمین با کمی نگاه حالا خیلی کارشناسی هم نمی خواهد توجه کنی فرونشست زمین در اصفهان بدلیل وجود چاههای آب جهت مصارف کشاورزی و فضای سبز وصنایع اصفهان می باشد متاسفانه هرچه مجوز صنعت را در اصفهان متمرکز شد که هم باعث از بین رفتن فضای زیبای شهر اصفهان شده وهم برداشت بی رویه اب باعث فرونشست زمین شد و این دوست عزیزمان ریس شورای محترم شهر اصفهان شما الان یک هفته مدارس اصفهان بدلیل آلودگی هوا تعطیل می باشد این هم علتش چیست شما چرا واقعیت رانمی پذیرید هم در زمین هم در هوا با طبیعت مشکل دارید .
  • یوسف IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 3
    اصفهان نابود شود ایران نابود میشود........