بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌رود ممنوع است

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف کشاورزی اصفهان گفت: بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌رود ممنوع شده است، اما می‌گویند پروژه بن-بروجن بارگذاری جدید نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین محمدرضایی عصر امروز_بیست‌و هشتم آبان_ در نشستی که در استانداری اصفهان با محوریت انعکاس مطالبات مردمی حول محور احیای رودخانه زاینده‌رود و بیان مطالبات مردمی در این بخش به وزیران کشور و نیرو برگزار شد، اظهار کرد: طبق مصوبات هفدهمین، سیزدهمین، پانزدهمین، بیست‌وچهارمین و چهل و یکمین جلسه شورای عالی آب، تصویبنامه هیئت وزیران سال ۱۳۳۳، بند ب پانزدهمین جلسه شورای عالی آب کشور، بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌رود ممنوع شده است، از کجا می‌گویند این بارگذاری جدید نیست.

وی افزود: ای کاش وزیر نیرو خود را اصفهانی نمی‌دانست و یک چهارمحالی بود که انصاف را رعایت می‌کرد.

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف کشاورزی اصفهان با بیان اینکه انتظار داشتیم دولت سیزدهم جلوی این پروژه را بگیرد، تصریح کرد: می‌خواهند به منابع آب دستبرد بزنند، سه دهه گذشته ۱۰ هزار هکتار توسعه باغات و اکنون ۱۳۰ هزار هکتار توسعه باغات صورت گرفته که رئیس حوضه اعلام کرد چهارمحال ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بالادست زاینده رود برداشت می‌کند.

محمدرضایی ادامه داد: حدود یک میلیون نفر از مردم چهارمحال ساکن اصفهانند، برای این مردم آب شرب، بهداشت و فضای سبز اختصاص می‌یابد، دو درصد از جمعیت چهار محال در حوضه زاینده رود است اما آب نیمی از این استان را از طریق بن- بروجن از زاینده رود بیمار و بی آب تخصیص دادند.

وی با بیان اینکه تصمیمات وزارت نیرو سلیقه‌ای است، بیان داشت: رودخانه زاینده رود هر سال ۱۰ ماه خشک است. رئیس حوضه می‌خواهد از تهران حوضه را مدیریت کند و حتی آبی که به کشاورزان تخصیص می‌دهند کافی نیست.

کد خبر 705127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.