ادارات جهت برگزاری انتخابات آمادگی کامل داشته باشند

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: مهمترین مسئله امروز مشارکت و آمادگی همه دستگاه‌ها در امر برگزاری انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهرام مهدوی‌مطلق عصر روز _شنبه، بیست و هفتم آبان_ در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، اظهار کرد: پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف کسب کردیم را مدیون بسیج و تفکر بسیجی هستیم.

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، افزود: مهمترین مسئله امروز مشارکت و آمادگی همه دستگاه‌ها در امر برگزاری انتخابات است.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: به خاطر اینکه دسترسی مردم آسان‌تر شود پراکندگی جدیدی در شعب اخذ رأی در شهر یاسوج و مناطق لوداب و کبگیان خواهیم داشت، لذا در خصوص جذب نیرو و اختصاص امکانات همه ادارات جهت همکاری آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا زمان پایان انتخابات طبق قانون همه امکانات دولت در اختیار انتخابات باشد، به موضوع مهم رفتار انتخاباتی مدیران و کارکنان پرداخت و تصریح کرد: همه ما بدون شک تمایل و گرایش سیاسی داریم، اما حق نداریم از جایگاه دولتی برای گروه و جناح سیاسی خاصی استفاده کنیم‌.

مهدوی‌مطلق با بیان اینکه تاکنون معدل رفتار مدیران شهرستان بویراحمد در زمینه انتخابات خوب بوده و گرفتار تفسیر و تحلیل‌ها و کاسه داغ‌تر از آش نشده‌اند، خاطرنشان کرد: همه جریانات سیاسی قابل احترام هستند اما حق نداریم از امکانات و جایگاه خودمان کوچک‌ترین سوءاستفاده‌ای به نفع نامزد و یا جریان انتخابات کنیم بلکه باید با بی‌طرفی نسبت به جناح‌های سیاسی اعتماد مردم را به دست آوریم.

وی خطاب به مدیران با اشاره به اینکه اگر تخلفی از مدیری سر بزند ابتدا تذکر می‌دهیم، بعد از آن حتماً برخورد می‌کنیم، گفت: برخی دوستان سیاسی در شهرستان‌ها در گروه اجتماعی حرف‌هایی می‌زنند و می‌گویند مهندسی انتخابات نمی‌دانم آنها می‌دانند ریشه این حرف مهندسی انتخابات از کی و توسط چه کسانی مطرح شده‌است.

فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: منافقین در ابتدای انقلاب و در انتخابات سال ۸۸ چنین موردی را مطرح کردند، امکان مهندسی انتخابات وجود ندارد، مهندسی انتخابات اتهام بزرگی است که زده می‌شود.

وی تصریح کرد: کسی که مهندسی انتخابات را مطرح می‌کند یا نمی‌داند چه می‌گوید یا هم می‌داند و تعمداً چنین حرفی را می‌زنند که از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم بر این موضوع نظارت داشته باشند.

مهدوی‌مطلق خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تعارفی با کسی ندارد و در امر انتخابات حاضر و ناظر است، لذا کسی حق ندارد چرندیات خود را در جامعه رواج دهد.

وی افزود: این بی‌اخلاقی‌ها و اَنگ‌ها درست نیست ممکن است یک مدیری یا من دچار تخلف شویم که دستگاه‌های نظارتی هستند، اما امکان مهندسی انتخابات وجود ندارد و همچنان بحث سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت مشعل و چراغ راه ما در انتخابات خواهد بود.

کد خبر 705121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.