اولویت مراکز تحقیقات کشاورزی طرح‌های پژوهشی استانی باشد

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی گفت: هر کار که در کشور در حوزه کشاورزی می‌خواهیم انجام بدهیم، باید براساس سند توسعه تدوین و اجرا شود و اولویت‌بندی برای مراکز تحقیقات بررسی مطالعات و طرح‌های تحقیقاتی استانی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین جعفری در آئین تکریم و معارفه رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین که در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: محوریت طرح‌های تحقیقاتی مراکز تحقیقات در استان‌ها بایستی بررسی طرح‌های مربوط به مسائل و مشکلات استان باشد.

وی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ ظرفیت‌های که دارد یکی از استان‌های دارای کشاورزی نوین است، اضافه کرد: در کنار نیروی فرهیخته که در جهادکشاورزی و تحقیقات استان وجود دارد می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مؤسسات زیرمجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می‌توانند از ظرفیت کشاورزی استان قزوین برای پیشبرد طرح‌های تحقیقاتی استفاده کنند.

جعفری با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از سند توسعه تصریح کرد: هر کار که در کشور در حوزه کشاورزی می‌خواهیم انجام بدهیم، باید براساس سند توسعه تدوین و اجرا شود و اولویت‌بندی برای مراکز تحقیقات، بررسی مطالعات و طرح‌های تحقیقاتی استان باشد.

لزوم افزایش ارتباط بین محققان، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این مراسم گفت: دانش‌بنیان بودن باید در بستر کارهای و امور بخش کشاورزی ساری و جاری باشد و یادمان نرود که کشاورزی مدرن از دشت قزوین شروع شد و جز معدود دشت‌هایی است که در آن کشاورزی مدرن نقش‌آفرین است.

محمدحسین عطایی تنها راه توسعه کشاورزی را افزایش نرخ بهره‌وری دانست و افزود: این بخش شدیداً به دستاوردهای تحقیقات نیاز دارد و دو بخش کشاورزی و تحقیقات به یک پیوستگی نیاز دارند تا بتواند در پیشبرد اهداف موفق باشند.

وی ادامه داد: ما دنبال برقراری این تعامل برای رسیدن به اهداف عالیه و توسعه‌ای هستیم و بر اهمیت بیشتر شدن ارتباط بین محققان، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی تاکید داریم. در ضمن همگرایی و درک از یکدیگر با دید کارشناسی می‌تواند در پیشبرد اهداف تأثیر گذار باشد.

کد خبر 705116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.