۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
ترخیص تخصصی کالا

ترخیص کردن کالا به معنی ارائه مدارک و مستندات به کارشناسان گمرکی،  انجام عملیات قانونی، پرداخت هزینه های مرتبط  و در نهایت خروج کالا از گمرک است.

ترخیص کالا از گمرک

انجام امور اداری در اداره گمرکات توسط حق العمل کاران رسمی گمرک ( ترخیص کاران معتبر ) انجام می شود. آن ها در گمرک امور مختلف را انجام می دهند و در نهایت منجر به خروج کالا از گمرک می شوند.

ترخیص کالا یک فعالیت تخصصی است، ما آن را به ساده ترین شکل ممکن برای شما شرح می دهیم.

ترخیص کردن کالا یعنی ارائه مدارک و مستندات به کارشناسان گمرکی، انجام عملیات قانونی ، پرداخت هزینه های مرتبط و در نهایت خروج کالا از گمرک.

مشاوره گمرکی و بازرگانی :

(30 خط) 02142326

‎09018317541 واتساپ

اظهار نامه کالا

اظهار نامه که به عنوان سند مادر شناخته می شود، دارای کد شناسایی است که به آن کد کوتاژ می گویند. مسیر اظهار کالا شامل مسیر های زیر می باشد:

1- مسیر سبز

در این مسیر پس از روئیت اظهارنامه توسط کارشناس و پرداخت حقوق ورودی گمرکی پروانه صادر و سند مستقیماً به درب خروج انتقال داده شده و پس از کنترل در آنجا کالا خروج می گردد.

2- مسیر زرد

در این مسیر تطبیق اسناد و کنترل ارزش صورت گرفته و در صورت عدم هر گونه مشکل به مرحله صندوق و درب خروج هدایت می شود. در این نوع کالا ها که در مسیر زرد هستند نیاز به بررسی ارزش کالا می باشد. با ارائه کاتالوگ و مطابقت ارزش استنباطی گمرک، کالا اجازه خروج را دریافت می کند.

3- مسیر قرمز

کالایی که در مسیر قرمز قرار دارد، مسیر کامل ترخیص را طی می نماید و از جمله مواردی که باید در این مسیر انجام شود: ارزیابی ، نمونه برداری ، آزمایشگاه ، استاندازد بررسی ارزش و ... در نهایت ترخیص و خروج کالا از گمرک است.

4-ارزیابی

مرحله ای که ارزیاب گمرک از کالا بازدید و آن را با اسناد تطبیق می دهد تا مغایرت اسمی ، تعدادی، ماهیتی ، وزنی و غیره وجود نداشته باشد.

5-نمونه برداری

بابت استاندارد و تعیین ماهیت در این مرحله اگر کالا مشمول باشد توسط شرکت های بازرسی این امر صورت می پذیرد و کالا به صورت پلمپ به آزمایشگاه یا استاندارد تحویل داده می شود.

6-صندوق

در این مرحله، ترخیص کار هزینه حقوق و عوارض طبق شناسه مشخص شده از سمت گمرک را پرداخت می نماید.

7-صدور مجوز بارگیری

در این مرحله تمامی مراحل در سالن تجاری به اتمام رسیده و با ثبت کد ساتا آماده ارسال به درب خروج می گردد.

8-درب خروج

در این مرحله اجازه ورود ماشین بابت بارگیری کالا از انبار صادر می گردد.

9-بیجک

اجازه ورود ماشین بابت بارگیری کالا از انبار (بیکک گمرکی) صادر می گردد.

10-بارشمار

در هنگام ترخیص کالا و خروج کالا از درب خروج گمرک ، بار شمار مجدد بار را بررسی و با بیجک تطبیق می دهد تا خلاف یا اشتباهی صورت نگرفته باشد.

11- بررسی کارشناس ذرب خروج

در این مرحله کارشناس درب خروج ، بررسی نهایی را بابت تعرفه ، ارزش، مجوزات، پرداختی ها و سایر موارد انجام ، و سپس اجازه یا تیک خروج کالا را تایید می نماید.

12-گارد

این مرحله پایانی در گمرک است که گارد گمرک ، بیجک صادر شده را با مشخصات ماشین تطبیق ، و سپس از سیستم خروج می نمایند.

برای اینکه مراحل انجام کار در حداقل زمان و حداقل هزینه و به صورت قانونی انجام پذیرد ، پیشنهاد می کنیم که حتما یک ترخیص کار گمرک ( حق العملکار گمرکی) را در کنار خود داشته باشید زیرا که هر اشتباهی می تواند هزینه های فراوانی را به شما تحمیل کند.

به عبارتی دیگر زمانی که شما تصمیم دارید فعالیت تجاری خود را گسترش دهید، باید شرکت مطلع و معتبر ، امور بازرگانی و گمرکی شما را پیگیری کند. و البته ترجیحاً بهتر است که شما نیز آشنایی نسبی با قوانین اولیه گمرکی داشته باشید.

‏‎ با توجه به در اختیار داشتن کارشناسان خبره گمرکی و بازرگانی، و سالها فعالیت مستمر در همکاری با تجار و واحدهای معتبر تولیدی، خوشبختانه موفق به جلب رضایت آنان شده ایم.

‏‎همکاران متخصص گمرکی و بازرگانی شرکت پرشین تجارت دوان تمامی سعی و تلاش خود را در جلب رضایت مشتریان دارند.

(30 خط) 02142326

‎09018317541 واتساپ

‏‎

ترخیص تخصصی کالا

همچنین کارشناسان حمل و نقل این شرکت، پاسخگوی خدمات زیر نیز هستند:

  • سرویس های حمل کانتینری ( C&F- FOB - EXWORK )
  • سرویس حمل و نقل کانتینری فول بار و گروپاژ ( FCL - LCL )
  • حمل کانتینری و فله به تمامی بنادر دنیا
  • حمل و نقل جاده ای ( فول تراک – گروپاژ وارداتی )
  • حمل و نقل ریلی
  • حمل و نقل هوایی ( Cargo – Express )

این شرکت سرعت در ترخیص کالا از گمرک ، دقت لازم در کم کردن هزینه ها ، ارائه کمترین هزینه حمل ، ارائه مشاوره های گمرکی و پاسخگویی شفاف را وظیفه خود می داند . حق شما بازرگانان و واحدهای تولیدی است که کالای وارداتی شما بلافاصله پس از ورود به کشور ترخیص گردد.

از خدمات مشاوره تخصصی که گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان ارایه می دهد، می توان به دریافت تمامی مجوزهای لازم برای واردات و صادرات ، ترخیص کالا ، خدمات حمل و نقل و خدمات استانداردی اشاره کرد.

کارشناسان مشاور این شرکت پاسخگوی سوالات شما هستند :

(30 خط) 02142326

واتساپ 09018317541

ترخیص تخصصی کالا

شرکتی که از ترخیص کاران خبره گمرک باشد و اشراف کامل به قوانین گمرک داشته باشد و بتواند در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه کالا را ترخیص نماید، جز بهترین ترخیص کار گمرک می باشد.

گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک ، ترخیص به موقع و قانونی و با حداقل هزینه، کالاهای شما از گمرکات فرودگاه امام خمینی ، شهریار و غرب تهران، گمرک شهید رجائی بندرعباس و گمرک بوشهر را انجام می دهند. آدرس وب سایت گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به آدرس https://ptd-co.com و https://sabtaresh.com می باشد.

تجارت امن و پایدار

گروه بازرگانی و گمرکی پرشین تجارت دوان

(30 خط) 02142326

واتساپ 09018317541

کد خبر 705106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.