۱۱ نهاد در ساماندهی مشاغل شهری دخیل هستند/نیازمند همکاری راه و شهرسازی و اختصاص زمین هستیم

رئیس کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرها با اشاره به ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب‌وکار گفت: ۱۱ نهاد در ساماندهی مشاغل دخیل هستند که هر کدام باید در این راستا گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، شهرام جوادزاده صبح امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در دومین نشست تخصصی کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلان شهرهای کشور در اصفهان اظهار کرد: با وجود معضلات اجتماعی و اقتصادی موجود در حوزه ساماندهی مشاغل شهری موضوعاتی در قانون برای آن پیش‌بینی نشده است که باید پیرامون آن گفت‌وگو و بررسی‌هایی را انجام دهیم.

وی افزود: مشکلاتی همچون سد معبر میوه‌فروش‌های فعال اطراف شهرها، برای مدیریت شهر مشکلاتی را ایجاد کرده است که برای حل این مشکلات نیازمند هم‌فکری و انجام اقدام مشترک هستیم.

رئیس کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرها با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این نشست می‌تواند تدوین اساسنامه واحد و یکسان برای سازمان‌ها باشد، خاطرنشان کرد: این اساسنامه واحد می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

جوادزاده با تاکید بر اینکه لازم است سازمان‌ها برای تدوین سرفصل بودجه مناسب کلام مشترک داشته باشند، تصریح کرد: در موضوع ساماندهی نیازمند مطالعات پایه‌ای و تدوین مبانی نظری هستیم. شناسایی وضع موجود و اینکه کجا قرار داریم بسیار مهم بوده و لازم است تحلیل داده‌های وضع موجود شهر را داشته باشیم، در این راستا باید چشم‌انداز و وضعیت مطلوبی ترسیم شود.

وی با اشاره به ضرورت تدوین نظام اجرا، پایش و بازنگری ادامه داد: در این راستا باید الزامات اجرایی و دستورالعمل برای اقدامات تدوین شود؛ قوانینی وجود دارد که تدوین و مصوب می‌شود، اما در اجرا مشکلاتی دارد که باید پیرامون آن گفت‌وگو کنیم.

رئیس کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرها با اشاره به ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب‌وکار تصریح کرد: در ساماندهی مشاغل شهری ۱۱ نهاد دخیل هستند که هر کدام باید در این راستا گام بردارند.

جوادزاده تاکید کرد: ۷۵۰ وانت‌بار میوه‌فروش در شهر اردبیل رها هستند که موجب ترافیک و نازیبایی‌های شهری می‌شود و لازم است نهادها برای اجرای طرح‌های ساماندهی به ما کمک کنند.

وی گفت: با هدف ساماندهی این مشکل در اردبیل ۵۳ مکان پیش‌بینی شده است، اما نیازمند همکاری راه و شهرسازی و اختصاص زمین برای حل این موضوع هستیم. موضوع مهم دیگر در سازمان ساماندهی مشاغل شهری، پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 704991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.