بارگذاری‌های جدید به‌هیچ‌وجه برای مدیریت استان قابل قبول نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان اصفهان گفت: بارگذاری‌های جدید به‌هیچ‌وجه برای مدیریت استان قابل قبول نیست و شخص استاندار با تمام توان در چند ماه اخیر پیگیری‌هایی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهران زینلیان صبح امروز _شنبه بیست‌وهفتم آبان_ در نشست شورای فنی استان اصفهان که در مسجدسید برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام ۲۵ آبان اظهار کرد: تشکیل جلسه شورای فنی در این مکان بیانگر اهمیت موضوع برای مدیریت استان است.

وی با بیان اینکه باید در خصوص مواردی مانند فرونشست فکر شود که بخشی از این امر به مواردی مانند احیای زاینده‌رود بازمی‌گردد، افزود: بارگذاری‌های جدید به‌هیچ‌وجه برای مدیریت استان قابل قبول نیست و شخص استاندار با تمام توان در چند ماه اخیر پیگیری‌های انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان اصفهان تصریح کرد: روز گذشته جلساتی با وزارت کشور و نیرو برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد و قرار بر این شد وزرای کشور و نیرو به اصفهان بیایند تا تصمیمات مهمی را به مردم اصفهان اعلام کنند.

زینلیان با بیان اینکه مدیریت استان در حال پیگیری است تا این حق مسلم مردم اصفهان پیگیری شود و در ادامه از فرونشست‌های فزاینده جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: غیر از فرونشست ناشی خشکسالی، بخشی از موارد به فرونشست در مدیریت و ناهماهنگی میان بخش‌های مختلف بازمی‌گردد که قابل قبول و زیبنده اصفهان نیست.

وی با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته در مسجدسید اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته به‌صورت جدی‌تری ورود شده بود، مباحث تا این اندازه عمیق نشده بود و درخواستمان این است میراث به‌عنوان متولی اصلی ورود پیدا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان اصفهان تأکید کرد: باید کارگروهی تشکیل و تمام ذی‌نفعان وارد شوند تا مدیریت این مکان تعیین تکلیف شود، البته در این راستا حق و تکلیف با یکدیگر است و اگر در آینده باز هم موردی مطرح بود، جرم‌انگاری تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع روند تعیین تکلیف مدیریت مسجدسید گفت: باید مدیریت یکپارچه اتفاق بیفتد و در این عرصه محدودیتی نداریم بر همین اساس تمام افراد باید در این چارچوب حضور داشته و به مدیریت استان پاسخگو باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان اصفهان با بیان اینکه باید در مباحث مقاوم‌سازی و نگاه به آثار تاریخی، طیف وسیع‌تری از کارشناسان و نخبگان استفاده شود، مطرح کرد: از دیگر موارد قابل توجه طراحی مجموعه است و در این راستا باید با زمان‌بندی طرحی مطرح شود.

زینلیان اظهار کرد: انتظار داریم که طرح مجموعه با زمان‌بندی مشخص شامل مرمت، مقاوم‌سازی و بازسازی در اسرع وقت به مجموعه مدیریت استان ارائه شود تا در ادامه مباحث حقوقی با کمک شهرداری اصفهان پیش برود.

وی ادامه داد: در ادامه نیز مدیریت بهره‌برداری لازم است که در این عرصه پیشنهادهایی از جمله استفاده از بخش خصوصی مدنظر است و در این راستا اگر در این مکان رویدادهای فرهنگی مرتبط با محیط برگزار شود، به ادامه کار نیز کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از مسئولیت‌های اجتماعی امری ممکن است، اما مشکل این است که در این باره طرحی روی میز قرار ندارد، در اینجا مشکل مالی نداریم، بلکه مشکل مدیریتی مطرح است.

کد خبر 704977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.