خوروبیابانک همچون خورشیدی بر نصف جهان می‌تابد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه آئین افتتاح جشنواره نخل آفتاب که در شهرستان خوروبیابانک برگزار شد از این شهرستان به‌عنوان خورشیدی یاد کرد که بر نصف جهان می‌تابد.

به‌گزارش ایمنا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مریم جلالی در حاشیه برگزاری آئین افتتاح جشنواره نخل آفتاب در شهرستان خوروبیابانک، اظهار کرد: من حامل سلام گرم مهندس عزت‌الله ضرغامی به شما مردم خونگرم و میهمان‌نواز شهرستان خوروبیابانک هستم که همچون خورشیدی بر نصف جهان می‌تابد.

وی ادامه داد: از حضورم در جمع مردم دلیر و غیور شهرستان خوروبیابانک بسیار خوشحال هستم و افتخار می‌کنم، لیکن این افتخار برای من مسئولیت آفرین است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: شهرستان خوروبیابانک دارای ظرفیت‌های فراوانی در زمینهٔ داشته‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی، داشته‌های طبیعی و صنایع‌دستی است که جهان و ایران این ظرفیت‌ها را می‌شناسد و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت‌های نهفته برای خانواده‌های این منطقه تبدیل به ثروت شود.

جلالی تصریح کرد: شهرستان خوروبیابانک دارای ظرفیت معیشت عزت‌آفرین است که میراث‌فرهنگی آن همچون ریشه، صنعت گردشگری آن همچون شاخه و برگ و صنایع‌دستی آن همانند میوه یک درخت تنومند است و باید این چرخه به‌درستی و همت شما زنان و مردم زحمت‌کش و هنرمند ادامه یابد تا خاطره‌ای که برای گردشگران در این شهر زیبا و منحصربه‌فرد می‌سازید برایتان تبدیل به ثروت شود.

وی تأکید کرد: شهرستان خوروبیابانک با دیگر شهرستان‌های استان اصفهان تفاوت دارد و باید تلاش کنیم تا برنامه‌ریزی مخصوصی برای این منطقه در سطح ملی و استان انجام شود تا آن‌گونه که شایسته شهرستان خوروبیابانک به‌عنوان خورشید گرمابخش نصف جهان است به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حاشیه برگزاری این مراسم، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه فرماندار، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان و جمعی از مدیران استان و شهرستان از تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کارگاه‌های صنایع‌دستی بازدید و با هنرمندان و فعالان گردشگری این منطقه گفتگو کرد.

کد خبر 704955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.