قتل‌عام فرشتگان در غزه

این روزها باید سن کودکان غزه را با تعداد حملاتی که از آن جان سالم به در برده‌اند، اندازه گرفت؛حملاتی که تنها حجم بمباران هوایی آن بیش از سه برابر حمله اتمی به هیروشیمای ژاپن بوده و تا امروز جان بیش از ۵ هزار کودک را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهم نوامبر روز جهانی «کودکان نارس» (نوزاد متولد شده قبل از ۳۷ هفته بارداری یا با وزن کمتر از ۲۵۰۰ گرم) بود، روزی که یونیسف هرسال برای افزایش آگاهی در مورد مراقبت‌های لازم برای کودکان نارس، شعاری اعلام می‌کند و به آگاهی‌بخشی در این باره می‌پردازد. هدف از این روز این است که از مرگ بیشتر این نوزادان جلوگیری و به مادرانشان کمک شود، زیرا به گفته یونیسف این نوزادان به دلیل شرایط خاص تولد و ضعف جسمانی، بیشترین میزان مرگ‌ومیر در میان کودکان زیر ۵ سال را دارند، اما در صورت مراقبت صحیح و کافی می‌توانند مثل دیگر کودکان به زندگی خود ادامه دهند.

شعار امسال یونیسف «مراقبت پوست به پوست فوری برای نوزادان در همه وقت و همه جای جهان» بود، شعاری که این روزها برای مادران غزه معنای دیگری پیدا کرده است، زیرا در شرایطی که حتی بیمارستان کودکان نیز از بمباران و حمله وحشیانه ارتش رژیم اسرائیل در امان نیست، تماس پوست به پوست مادر و فرزند، تنها در لحظه فرار یا هنگام در آغوش کشیدن جسد بی‌جان نوزاد رقم می‌خورد.

قتل عام فرشتگان در غزه

حدود یک هفته قبل، در پی تحریم سوخت غزه توسط رژیم صهیونیستی، سوخت بزرگ‌ترین بیمارستان غزه برای روشن نگه‌داشتن ژنراتوری که برق محفظه نگهداری ۳۹ طفل نارس را تأمین می‌کرد، تمام شد. قابل تصور نیست که چطور ۳۹ نوزاد بی‌پناه در معرض مرگ قرار گرفتند و بسیاری از آنها بدون آنکه فرصتی برای دریافت مراقبت داشته باشند، جان خود را از دست دادند. قبل از این فاجعه، رئیس بیمارستان شفای غزه دهم نوامبر اعلام کرده بود تمام بیمارستان‌های کودکان غزه تعطیل شده است.

قتل عام فرشتگان در غزه

همچنین به نقل از وزارت بهداشت فلسطین، ارتش اسرائیل در جنایتی بی‌سابقه دهم نوامبر (نوزدهم آبان) بیمارستان تخصصی کودکان به نام «الرنتیسی» را هدف قرار داد و موجب آتش‌سوزی در این بیمارستان شد.

غزه این روزها مملو از پدرها و مادرهایی است که اگر از بمباران جان سالم به در برده باشند، داغ فرزندانشان به دلشان مانده، زیرا به گفته رسانه دولت فلسطین در غزه، از آغاز دور جدید حملات اسرائیل، تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند که دست کم ۵ هزار نفر از آنها کودک بوده‌اند، همچنین از سرنوشت ۱۸۰۰ کودک هیچ اطلاعی در دست نیست؛ کودکانی که احتمالاً جسد آنها در کنار خانواده‌هایشان زیر آوار مانده است.

قتل عام فرشتگان در غزه

این روزها باید سن کودکان غزه را با تعداد حملاتی که از آن جان سالم به در برده‌اند، اندازه گرفت؛ حملاتی که تنها حجم بمباران هوایی آن بیش از سه برابر حمله اتمی به هیروشیمای ژاپن بوده است و تروما (ضربه روحی)، آوارگی، مرگ عزیزان، جراحت و معلولیت سهم آنهایی است که زنده مانده‌اند. به گفته یونیسف حدود یک میلیون نفر از جمعیت غزه را کودکان تشکیل می‌دهند که حالا، هیچ نقطه امنی در غزه برایشان باقی نمانده است و بیش از ۷ هزار کودک بعد از شروع حملات اسرائیل آواره شده‌اند.

اواخر ماه اکتبر (۱۸ روز پیش) مؤسسه بین‌المللی غیردولتی «Save the children» در گزارشی اعلام کرد تعداد کودکان کشته شده در نوار غزه طی سه هفته پس از بمباران اسرائیل، از تعداد کودکانی که هر ساله از سال ۲۰۱۹ به بعد در مناطق جنگی کشته شده‌اند، پیشی گرفته و حتی از انتشار این گزارش به بعد، روزانه بر تعداد بدن‌های سرد و کوچک پیچیده شده در کفن‌های سفید و مادران و پدران داغدار افزوده شده است.

خبرگزاری الجزیره در گزارشی که هفتم نوامبر (شانزدهم آبان) منتشر کرد، به مقایسه تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه با کودکان کشته شده در جنگ اوکراین، عراق، سوریه، افغانستان و یمن پرداخت و نوشت: روزانه به‌طور میانگین بیش از ۱۰۰ کودک در غزه جان خود را از دست می‌دهند.

قتل عام فرشتگان در غزه

قسمت دردناک ماجرا آنجاست که مطابق گزارش الجزیره، در مدت ۲۱ ماه جنگ اوکراین، ۵۱۰ کودک کشته شده‌اند، اما واکنش نهادهای بین‌المللی در صدور قطعنامه و استفاده از ابزار تحریم علیه روسیه، به‌هیچ‌وجه با برخورد این نهادها با رژیم کودک‌کش اسرائیل قابل مقایسه نیست. در شرایطی که تاکنون کودکان فلسطینی ۱۰ برابر بیشتر از اوکراین، جان خود را از دست داده‌اند، اما شورای امنیت موفق به صدور هیچ قطعنامه‌ای علیه اسرائیل نشده، زیرا آمریکا تمام‌قد در حمایت از تداوم کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی، از ابزار حق وتوی خود استفاده کرده است که البته این مسئله برای کشور جنگ‌افروزی که خود مسبب مرگ و نابودی آینده کودکان بسیاری در ژاپن، ایران، عراق، افغانستان، ویتنام و دیگر نقاط جهان بوده است، عجیب نیست.

اگرچه سکوت نهادهای بین‌المللی و حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از اسرائیل در مواجهه با این جنایت‌ها دردناک و آزاردهنده است، اما از سوی دیگر، موج نفرت مردم در نقاط مختلف جهان نسبت به رژیم جعلی اسرائیل در حال افزایش است و روزانه تجمعات گسترده‌ای در حمایت از مردم فلسطین شکل می‌گیرد، موجی که از سیل خون کودکان مظلوم و بی‌گناه غزه به راه افتاده و بیشتر از هر زمان دیگر، موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند.

قتل عام فرشتگان در غزه

مردم ایران نیز که خود تجربه تلخ ۸ سال جنگ را در حافظه جمعی خود دارند، از ابتدا حمایت خود را به اشکال مختلف از مردم فلسطین نشان دادند و حالا قرار است بعد از تهران، تجمعی در حمایت از کودکان فلسطینی در شهرهای دیگر از جمله اصفهان شکل بگیرد. موجی که به دریای بیداری جهانی علیه کودک‌کشی و جنایات اسرائیل پیوند می‌خورد تا جهان را یک گام دیگر به تحقق وعده الهی پیروزی مستضعفان عالم بر کافران و ستمگران نزدیک کند؛ چرا که سنت الهی هرگز دستان به خون آلوده فرعون کودک‌کش زمان را بر دستان موسای در گهواره برتری نداده است و خدا خود وعده داده است که: «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ».

کد خبر 704931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.