تعامل میان کتابخانه مساجد و کتابخانه‌های عمومی در تیران

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: امکان تعامل میان کتابخانه مساجد و کتابخانه‌های عمومی برای اداره آن‌ها به صورت مشارکتی فراهم است و در طرح کتابخانه‌های مشارکتی تامین منابع و نیروی انسانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام می‌شود و مکان و بسترسازی آن بر عهده دیگر بخش‌ها است.

علی معینی در گفت‌وگو با ایمنا در اصفهان با اشاره به تأسیس ۵۰ کتابخانه در مساجد تیران و کرون، اظهار کرد: همزمان با تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری، کتابخانه مسجد نیز راه‌اندازی شده است که متناسب با میزان کتاب و سالن مطالعه، درجه بندی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۰ باب از این مراکز درجه یک و دو هستند، افزود: بیش از دو هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها همراه با میز و صندلی مطالعه وجود دارد و در مناطق روستایی نیاز کتابخوانی رفع شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون خاطرنشان کرد: چنین ظرفیت گسترده‌ای در شهر و روستاهای شهرستان وجود دارد، اما بهره‌گیری از این امکانات مغفول مانده است و مسئولان کتابخانه‌های عمومی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و دسترسی به منابع کتاب از آن استفاده نمی‌کنند.

معینی با اشاره به راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی، تاکید کرد: امکان تعامل میان کتابخانه مساجد و کتابخانه‌های عمومی برای اداره آن‌ها به صورت مشارکتی فراهم است و در طرح کتابخانه‌های مشارکتی تأمین منابع و نیروی انسانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی تأمین می‌شود و مکان و بسترسازی آن بر عهده دیگر بخش‌ها است.

وی اضافه کرد: امین هزینه کتابدار با حق عضویت و پرداخت سهم دهیاری‌ها و شهرداری‌ها امکان‌پذیر است و شرایط را برای مطالعه تسهیل می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون تاکید کرد: بیشتر نیاز کتابخانه‌های مساجد منابع کتاب است که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیمه کتاب‌داران در صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود و هزینه‌های حقوق و دستمزد قابل مدیریت و تأمین است.

معینی با بیان اینکه این امکانات در مناطق مختلف شهرستان وجود دارد و با تقویت آن امکان بهره‌برداری حداکثری را فراهم می‌کند، گفت: همکاری جمعی و تعامل بین‌بخشی برای این کار نیاز است. سه کتابخانه عمومی در شهرهای تیران، رضوانشهر و عسگران وجود دارد و کتابخانه‌های مشارکتی روستایی دسترسی اهالی این مناطق به کتاب را فراهم می‌کند و در توسعه کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

کد خبر 704910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.