گرد و غبار شدید چرخشی استان گلستان را در برگرفت

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بروز پدیده گرد و غبار شدید اسکوال (چرخشی) این استان را در برگرفت که پیامد احتمالی آن شکستن درختان و سقوط تابلوهاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی گلستان، امان‌محمد کمالی اظهار کرد: در پی وزش باد شدید در ناحیه بالکان کشور ترکمنستان شاهد خیزش آن در استان گلستان هستیم.
وی بیان کرد: این پدیده به عنوان نخستین جبهه هوایی سامانه جدید از جنوب غربی کشور ترکمنستان فعال شده و با گذر در مسیر اینچه‌برون، گنبدکاووس و مینودشت به سمت شمال شرقی گلستان در حال حرکت است.
مدیرکل هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: سرعت اولیه باد در کشور همسایه ۸۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده و سرعت وزش باد در اینچه‌برون به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی ادامه داد: انتقال این پدیده از اینچه‌برون در مناطق مسکونی به کمتر از ۲ متر طول و در راه‌های ارتباطی به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.
کمالی افزود: فعالیت این موج سامانه به عنوان اولین سامانه وارد شده به استان تا امشب فعال خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: بعد از فعالیت این سامانه، موج دوم از غرب استان وارد شده و در راستای کوهپایه به سوی شرق گلستان فعال خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: فعالیت این سامانه با پدیده رعد و برق و بارش باران به صورت نقطه‌ای و پراکنده خواهد بود.
وی در خاتمه یادآورشد گفت: این سامانه تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه فعال بود و به تدریج از سمت شرق خارج خواهد شد.
کد خبر 704899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.