هوای اصفهان سالم است / ۳ منطقه در وضعیت «پاک»

سنجش کیفیت هوا، امروز (جمعه) با قرار گرفتن روی شاخص ۸۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _جمعه، بیست‌وششم آبان ماه_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۸۶، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۵۴ در وضعیت (قرمز)، خرازی با شاخص ۹۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

امروز بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در ایستگاه‌های کردآباد با شاخص ۱۵۸ و زینبیه با شاخص ۱۵۵ در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

همچنین سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۱۹، کاوه با شاخص ۱۲۷، در وضعیت ناسالم (نارنجی)، انقلاب با شاخص ۵۵، پارک زمزم با شاخص ۵۶، دانشگاه صنعتی با شاخص ۸۳، رهنان با شاخص ۶۳، فرشادی با شاخص ۶۴، ولدان با شاخص ۸۵ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

براین اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های سپاهان‌شهر با شاخص ۱۲، فیض با شاخص ۴۴ و میرزاطاهر با شاخص ۲۲ در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شده است.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه قهجاورستان، مبارکه، زرین‌شهر و شاهین‌شهر است، شاخص کیفی هوای قهجاورستان با شاخص ۱۵۷ در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز)، شاهین‌شهر با شاخص ۵۷ و زرین‌شهر با شاخص ۷۴ وضعیت هوای سالم (زرد)، مبارکه با شاخص ۴۲ در وضعیت پاک (سبز) است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، سجزی، نجف‌آباد، دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 704792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.