آغاز به‌کار مجتمع توانمندسازی کنگاور از آذرماه/ اجرای مرحله نهایی جمع‌آوری معتادان متجاهر

استاندار کرمانشاه از آغاز بکار اردوگاه توانمندسازی کنگاور(اردوگاه صیانت) از آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه _پنج شنبه، بیست و پنجم آبان_ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که با حضور مدیران عضو برگزار شد، اظهار کرد: اردوگاه کنگاور سال‌ها بلاتکلیف و رها بوده است و طی این مدت با کمک دستگاه‌های مختلف این مجموعه بزرگ بازسازی شد و زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، سیستم گرمایشی و خدمات رفاهی برای آن فراهم شد.

وی افزود: این اردوگاه اکنون در آستانه راه‌اندازی است و در دوران جدیدی از فعالیت خود به عنوان بستری برای توانمندسازی و بازگشت به زندگی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد معتاد خواهد بود.

استاندار کرمانشاه گفت: اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر موظفند که مرحله نهایی جمع‌آوری معتادان متجاهر را طی هفته آینده با قوت و دقت انجام دهند.

صحرایی با بیان اینکه درمان معتادان دچار بیماری خاص هم بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، عنوان کرد: با تشخیص اداره بهزیستی استان، معتادان متجاهری هم که در قالب طرح ساماندهی، مرحله درمان را پشت سر گذاشته‌اند تا نیمه اول آذرماه به مجتمع توانمندسازی کنگاور منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد ۱۰ کارگاه مهارت‌آموزی در این مجتمع راه‌اندازی می‌شود.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این کارگاه‌ها توسط فنی و حرفه‌ای استان تجهیز و آماده‌سازی می‌شوند و از آذرماه دوره‌های مهارت آموزی توسط مربیان مجرب به افراد آغاز می‌شود.

صحرایی بر رعایت تمام نکات ایمنی در مجتمع توانمندسازی کنگاور تاکید کرد و گفت: دوره‌های آموزش و مهارت آموزی باید همراه با رعایت کامل ایمنی و مراقبت از سلامت افراد باشد.

وی همچنین از برنامه‌های حمایتی استان از خانواده‌های معتادین خبر داد و گفت: خانواده‌های افرادی که جهت درمان یا مهارت آموزی به اردوگاه‌ها و مجتمع توانمندسازی منتقل می‌شوند، تا پایان دوره از حمایت‌های کمیته امداد در قالب پرداخت مستمری ماهیانه و دیگر کمک‌ها بهره مند می‌شوند تا فشار اقتصادی به آن‌ها وارد نشود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید فراتر از روال‌های متداول اجرایی و اداری و با دغدغه‌مندی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز مجتمع توانمندسازی کنگاور همراهی و هم‌افزایی داشته باشند.

کد خبر 704787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.