از جنون بیمارکشی تا صف طویل فرار شهرک‌نشینان

حوادث و اظهارنظرهای مقامات در خصوص اتفاقات جاری مهم را در بسته خبری سیاست بین‌الملل امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بسته سیاست بین‌الملل به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در یک هفته گذشته می‌پردازد:

جنون بیمارکشی بی بی!

آنچه مشهود است ادعاهای مقامات صهیونیست مبنی بر وجود اتاق‌های فرماندهی حماس زیر بیمارستانها، بهانه‌ای برای توجیه جنایات بی‌شمار و انحراف افکار از جنایات جنگی و واقعیت‌های جنایتکارانه جاری در نوار غزه است، اما دیری نپایید که این ادعاها روز گذشته رنگ باخت و منابع عبری از شکست اطلاعاتی رژیم پرده برداشتند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بر خلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، بیمارستان شفا خالی از هرگونه سلاح و تجهیزات نظامی و حتی خالی از اسرا بوده است.

علاوه بر آن کارشناسان بین‌المللی نیز بر این موضوع تاکید دارند، آندریاس کریگ، استاد مطالعات امنیتی در کینگز کالج لندن، با ذکر اینکه «یک دهه است ادعاهایی مبنی‌بر وجود مرکز فرماندهی حماس زیر ساختمان بیمارستان‌ها توسط اسرائیل مطرح می‌شود»، گفت: «شواهد ارائه شده در چند روز گذشته از بیمارستان‌های دیگر نه‌تنها قطعی نبوده، بلکه تا حد زیادی متناقض بوده است و ایرادات و اطلاعات نادرست زیادی را نشان می‌دهد که اعتماد به سخنان آنها را نیز دشوار می‌کند.»

روز گذشته نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا یورش برده و موجی از هراس را در آنجا به راه انداختند، جایی که روزها با حداقل امکانات و تحت محاصره کامل، تحت جنون‌آمیزترین حملات قرار داشت و هر که از آن خارج می‌شد هدف مستقیم تک‌تیراندازهای صهیونیست قرار می‌گرفت.

طبق منابع محلی اکنون حدود ۴۰ نوزاد نارس در بیمارستان در وضعیت بحرانی و در آستانه مرگ قرار دارند و ۹۵۰ بیمار و ۲۵۰۰ آواره نیز در آن زندگی می‌کنند.

اتهام‌زنی فرانسه به اسد با هدف حمایت از تل‌آویو

در حالی که صهیونیست‌ها در حال رقم زدن بحران انسانی بی‌سابقه‌ای در غزه هستند و موج محکومیت بین‌المللی جنایات صهیونیست‌ها در سراسر جهان به راه افتاده، دستگاه قضائی فرانسه در اقدامی نمادین به نفع رژیم صهیونیستی حکم بازداشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و چند تن از نزدیکانش را به بهانه واهی استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه صادر کرد!

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضائی نوشت: فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را به اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سال ۲۰۱۳ صادر کرده است، این منبع قضائی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد: «اسد همچنین مظنون به همدستی در جنایات جنگی برای حملات اوت ۲۰۱۳ است که در آن بیش از ۱۴۰۰ نفر در نزدیکی دمشق کشته شدند.»

این اتهام در حالی علیه اسد مجدداً مطرح شده که در همان سال ۲۰۱۳ هم نه تنها اسناد و مدارک کافی برای اثبات استفاده از سلاح شیمیایی توسط نیروهای نظامی سوریه ارائه نشد، بلکه بارها در محموله‌های کشف شده از معارضین اسد، مواد شیمیایی قابل استفاده در ساخت سلاح شیمیایی به دست آمده بود.

پیش از این نیز مرکز صلح بین طرف‌های درگیر در سوریه بارها اعلام کرده بود که اطلاعاتی را در خصوص برنامه‌ریزی تروریست‌های مسلح در سوریه برای انجام حملات شیمیایی جهت مقصر جلوه دادن نیروهای دولتی این کشور، دریافت کرده است.

تلنگر مقاومت یمن به وجدان‌های خفته عربی

سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در بخش‌هایی از سخنرانی سالگرد روز شهید، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «در باب‌المندب و دریای سرخ چشمانمان باز است و دنبال کشتی‌های اسرائیلی می‌گردیم اما آنان از ترس جرأت نمی‌کنند پرچم‌هایشان را روی کشتی بالا ببرند»، به انتقاد از برخی حکام عربی منطقه به دلیل عدم حمایت کافی از فلسطین پرداخت و گفت: «نظام‌های عربی، فاقد جدیت و اراده لازم برای مقابله با آنچه در غزه می‌گذرد هستند.»

به گزارش المیادین، الحوثی در خصوص فقدان اقدام عملی برخی دولت‌های منطقه در مقابله با جنایات دولت صهیونیستی در غزه خاطرنشان کرد: نشست اضطراری اخیر سران عربی- اسلامی در ریاض در خصوص اتفاقات فلسطین، هیچ موضع مشخصی به دنبال نداشت.

بیانیه این اجلاس سران توسط اسرائیلی‌ها مورد تمسخر قرار گرفت. می‌گویند نشست سران عربی - اسلامی شامل تمام مسلمانان می‌شود؛ ولی نتیجه آن تنها صدور بیانیه و محکومیت لفظی است، آیا قدرت ۵۷ کشور مسلمان با بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت همین است؟

حمایت از فلسطین در مقابل کنگره آمریکا

بیش از ۴۰ نفر از خاخام‌های یهودی و حامیان فلسطین در آمریکا، با برگزاری مراسم دعای صبحگاهی مقابل کاخ کنگره، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند، در این بین شماری از اعضای مجلس نمایندگان از جمله رشیده طلیب، نماینده مغضوب جمهوری‌خواهان کنگره نیز به صف تظاهرات‌کنندگان پیوستند و برای پایان قتل‌عام فلسطینی‌ها در باریکه غزه فریاد سر دادند.

صف‌های طویل فرار شهرک‌نشینان

یکی از معضلات پیشین رژیم صهیونیستی که پس از روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو شتاب گرفت و در وضعیت بحرانی امنیتی بعد از طوفان الاقصی رشد تصاعدی پیدا کرده، روند مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی است.

یکی از تبعات حملات حماس که راه را برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فراهم می‌کند، ایجاد ناامنی و اختلال در زیست اشغالگران است، این موضوع با اصرار هر چه بیشتر رژیم صهیونیستی بر گزینه عدم آتش بس و به موازات آن شدت گرفتن حملات حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، بغرنج‌تر شده و مسیر مهاجرت معکوس را تسهیل می‌کند.

تحلیلگران بر این باورند که انگیزه‌های متعدد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی موجب شده مردم به این نتیجه برسند که فلسطین اشغالی دیگر مکان مناسبی برای زندگی نیست، هزینه‌های بالای زندگی و همچنین روی کار آمدن جریان افراطی صهیونیست‌ها بر پهنه مدیریت و در ادامه آن استبداد نتانیاهو برای اصلاحات قضائی و همچنین گسترده و تقویت دامنه نبردهای گروه‌های مبارز فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی و در نهایت ناامنی، از عوامل مهم مهاجرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی بوده است، علاوه بر عوامل فوق، ترس و استرس ناشی از زندگی در منطقه‌ای که به طور مداوم در کشمکش مرگبار با همسایگان خود محبوس شده، موجب ترغیب به فرار از سرزمین اشغالی شده است.

کد خبر 704783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.