افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی در اراک / بهره‌برداری از آب‌نمای هوشمند در شیراز

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا،،"آب‌نمای هوشمند موزیکال بوستان آزادی شیراز به بهره‌برداری رسید"، "افزایش ۲۸ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در اراک"، "خط B متروی قم به مطالعات مجدد نیاز دارد"، "پارک لاوان شهر سنندج به افتتاح رسید"، "ایجاد پارکینگ در طرح تفصیلی شهر قم لحاظ شده است"، "۸۰ دوربین کنترل ترافیک در شهر کرمان نصب می‌شود"، "جزئیات انفجار در جایگاه سی‌ان‌جی در رشت"، "واگذاری امور رفع سد معبر شهر گرگان به بخش خصوصی"، "دغدغه اصلی پایانه‌های مسافربری اصفهان رفع معضلات مردمی در محدوده پایانه کاوه است"، "بتن‌ریزی و خاک‌برداری در شهر اصفهان ممنوع شد"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

آب‌نمای هوشمند موزیکال بوستان آزادی شیراز به بهره‌برداری رسید

محمدحسین اسدی، شهردار شیراز گفت: پروژه آب‌نمای هوشمند موزیکال یکی از پروژه‌های تفریحی و مد نظر شهروندان بود که اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی در مراسم افتتاح آبنما موزیکال هوشمند بوستان آزادی اظهار کرد: علت برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه آبنما موزیکال در شب به این دلیل بود که آبنما موزیکال با نورپردازی زیبا کاربرد آن در شب است.

شهردار شیراز اضافه کرد: آبنما هوشمند موزیکال پروژه‌ای بود که طی سالیان گذشته نیمه تعطیل بود، اما در یک سال گذشته عملیات اجرایی مجدد آن به صورت شبانه‌روزی آغاز شد.

اسدی با اشاره به اینکه آبنما هوشمند موزیکال یکی از پروژه‌های تفریحی و مد نظر شهروندان است، تصریح کرد: بوستان آزادی با قدمت ۶۰ سال برای مردم شهر شیراز بوستانی خاطره‌انگیز است و در آینده نزدیک در این بوستان یک شهر بازی کوچک مقیاس به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش ۲۸ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در اراک

محمدجعفرپور، معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی طی شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۸۴ پروانه ساختمانی توسط مناطق پنجگانه و بافت تاریخی شهرداری اراک صادر شده است.

شهردار اراک خاطرنشان کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۳ مورد بوده که باید گفت، صدور پروانه‌های ساختمانی در شش ماهه نخست امسال، ۲۸ درصد افزایش داشته است.

خط B متروی قم به مطالعات مجدد نیاز دارد

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تصویب بازنگری مطالعات خط دوم متروی قم گفت: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه‌های خط B متروی قم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالادستی قطعی است.

محمدرضا انگشت‌باف اظهار کرد: در مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور سال ۱۳۹۶، مقرر شد خطB مترو قم به طول ۲.۱۵ کیلومتر با ۱۲ ایستگاه از انتهای بلوار شهروند شهرک پردیسان تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجرایی شود.

وی با اشاره به دلایل آغاز نشدن عملیات عمرانی این خط افزود: از آنجا که دولت وقت با وجود پروژه‌های نیمه‌کاره منوریل و خط A مترو قم با آغاز عملیات اجرایی خط B مترو قم موافق نبود، شهرداری قم نیز به دلیل محدودیت منابع مالی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار نداد.

پارک لاوان شهر سنندج به افتتاح رسید

پارک لاوان شهر سنندج، با حضور مسئولان استانی و شهری و استقبال پرشور مردم به افتتاح رسید.

پارک چهار هکتاری «لاوان» واقع در محله اسلام‌آباد شهر سنندج، بعدازظهر امروز _جمعه نوزدهم آبان_ با حضور استاندار کردستان، شهردار، فرماندار، اعضای شورای شهر سنندج و استقبال کم‌نظیر مردم این شهر به افتتاح رسید.

ایجاد پارکینگ در طرح تفصیلی شهر قم لحاظ شده است

حامدخسروی، مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طی جلساتی با حضور نمایندگان مناطق شهرداری قم، ایجاد لکه‌های پارکینگ که در طرح تفصیلی مصوب شده است تا مشخص شود که پارک خودروها در هر منطقه به چه نحو پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث هفت پارکینگ طبقاتی در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: یکی از پروژه‌ها اجرای پارکینگ زیر سطحی ۲۶ متری استاد فقیهی جنب مخابرات در خیابان ۱۹ دی است که طراحی آن انجام شده است و ظرفیت پارک ۱۸۷ خودرو را دارد.

وی اضافه کرد: طی جلساتی با حضور نمایندگان مناطق شهرداری قم ایجاد لکه‌های پارکینگ که در طرح تفصیلی مصوب شده است تا مشخص شود که پارک خودروها در هر منطقه به چه نحو پوشش داده می‌شود و میزان دسترسی به پارکینگ سنجیده شود.

۸۰ دوربین کنترل ترافیک در شهر کرمان نصب می‌شود

شهردار کرمان با اشاره به برنامه‌ریزی برای نصب ۸۰ دوربین کنترل ترافیک در شهر کرمان، اجرای دوربین‌ها را در بازدارندگی از تخلفات مؤثر دانست و گفت: اعتبارات موردنظر تأمین شده و منتظر نصب دوربین‌ها هستیم.

سعید شعرباف در آئین افتتاح ایستگاه شماره یک پلیس راهنمایی و رانندگی در میدان آزادی، از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک فی‌مابین شهرداری کرمان و پلیس راهور خبر داد و اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ‌سازی ترافیکی همکاری خواهیم کرد.

وی به اجرای طرح مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر کرمان اشاره کرد و با بیان اینکه انجام کامل مطالعات و نتایج به‌دست‌آمده باعث می‌شود تا پایان سال تصمیم روشنی از لحاظ سند ترافیکی گرفته شود، افزود: مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک می‌تواند موارد متعدد ترافیکی را تعیین‌تکلیف کند و در همین راستا بخشی از بودجه سال ۱۴۰۳ را برای حمل‌ونقل عمومی اختصاص خواهیم داد.

جزئیات انفجار در جایگاه سی‌ان‌جی در رشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: انفجار مخزن سوخت یک دستگاه خودرو نیسان یخچال‌دار یک کشته و دو مصدوم برجای گذاشت.

شهرام اظهار کرد: حادثه انفجار در جایگاه سی‌ان‌جی در بلوار پایانه، جنب ترمینال مسافربری گیل رشت اتفاق افتاد.

وی افزود: این جایگاه نزدیک ایستگاه ششم آتش‌نشانی واقع است، بلافاصله پنج آتش‌نشان و یک افسر ارشد با توجه صدای مهیب انفجار به محل حادثه اعزام شدند و نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه و رفع خطرات احتمالی اقدام کردند.

واگذاری امور رفع سد معبر شهر گرگان به بخش خصوصی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از آغاز به کار پیمانکار سد معبر در سطح شهر گرگان خبر داد.

احمد سالاری اضافه کرد: در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی، بهبود وضعیت سد معبر و عبور و مرور شهروندان در پیاده‌روها و خیابان‌ها، پس از انجام کار کارشناسی و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر برون‌سپاری و واگذاری امور مربوط به رفع سد معبر، فعالیت پیمانکار به‌طور رسمی در سطح شهر گرگان آغاز شد.

دغدغه اصلی پایانه‌های مسافربری اصفهان رفع معضلات مردمی در محدوده پایانه کاوه است

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: دغدغه اصلی این سازمان پیرو مطالبات شهروندان برخورد با معضلات محدوده پایانه کاوه از جمله کمبود اتوبوس، کمبود بلیت و توقف ناوگان‌های عمومی و ترافیک است.

ابوالفضل توکلی با اشاره به گلایه برخی از شهروندان مبنی بر سرگردانی، روبه‌روی پایانه کاوه و توقف ناوگان‌های عمومی و دریافت هزینه دو برابری از مسافران اظهار کرد: بعضی از اتوبوس‌های مسافربری استان‌های مجاور جنوبی و غربی که قصد عزیمت به استان‌های شمالی را دارند، شب هنگام بدون هماهنگی در محل محدوده پایانه کاوه توقف و مبادرت به جذب مسافران با هزینه چند برابر شرکت‌های مسافربری پایانه می‌کنند.

بتن‌ریزی و خاک‌برداری در شهر اصفهان ممنوع شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت: بنا بر اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر اصفهان تمام عملیات عمرانی اعم از خاک‌برداری و بتن‌ریزی امروز (یکشنبه) ممنوع است.

سیدعلی عبدالهی با اشاره به پایداری جو، شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا اواخر هفته جاری اظهار کرد: بنا بر اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر اصفهان تمام عملیات عمرانی از جمله خاک‌برداری و بتن‌ریزی ممنوع است.

کد خبر 704781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.